آریا/ یک پرستار ۲۲ساله در استان تیرول اتریش پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار لختگی خون در ریه شد.

 یک پرستار ۲۲ ساله در استان تیرول اتریش پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار لختگی خون در ریه شده است و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به سر می‌برد. همچنین، یک زن جوان در استان لینز اتریش هم پس از واکسن آسترازنکا با عوارض شدید به بیمارستان منتقل شده است.
یک زن دیگر در استان اوبراسترایش اتریش پس از دریافت این واکسن هم اکنون در بیمارستان باد ایشل اتریش تحت درمان قرار گرفته است.
به گفته کارشناسان، لختگی خون و ترومبوز (لختگی خون در داخل عروق سالم) به نظر می‌رسد از جمله شدیدترین عوارض واکسن آسترازنکا بوده است.
در اتریش، این هشتمین موردی است که پس از دریافت واکسن انگلیسی -سویدی با عارضه‌های شدیدی روبرو شدند. همه این افراد زن و کمتر از ۶۰سال سن دارند.
یک مقام وزارت بهداشت اتریش در گفتگو با روزنامه اتریشی هایته، گفت: اتریش اولین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که دیگر کشور‌های جهان را از عوارض جانبی دریافت واکسن آسترازنکا مطلع کرده بود و متاسفانه هنوز هم از این واکسن در کشور استفاده می‌کند.
گفته می‌شود که در اتحادیه اروپا و انگلیس تاکنون ۵۰۰مورد از عوارض شدید این واکسن در بین دریافت کنندگان ان شناسایی شده است.
پیشتر، در اتریش یک پرستار ۴۹ساله پس از دریافت دوز دوم این واکسن فوت کرد و یکی از همکاران این پرستار به دلیل آمبولی ریه، به مدت دو هفته است که در بیمارستان بستری می‌باشد. پزشکان اعلام کردند که تحقیقات در ارتباط با مرگ این پرستار و واکسن استرازنکا جریان دارد.
یک مرد ۶۰ ساله هم از استان فورالبرگ اتریش پس از دریافت این واکسن انگلیسی دچار سکته مغزی شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.