سخت افزار/ قابلیت تبدیل صوت به نوشتار در Word اضافه شد
          
خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از ابزارهای ضبط صدا به‌ویژه هنگام وقایع مطبوعاتی یا مصاحبه‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع به آنها فرصت می دهد تا فایل صوتی را عقب بزنند و به ضبط گوش دادن و نوشتن مطالب بپردازند اما این پروسه می تواند کمی خسته کننده باشد به خصوص اگر مصاحبه طولانی باشد و حتی عقب برگرداندن و ارسال آن می‌تواند زمان زیادی را ببرد. به همین دلیل مایکروسافت اقدام به اضافه کردن قابلیت تبدیل صوت به نوشتار در Word کرده است.

خبر خوب این است که اگر از مایکروسافت ورد استفاده می کنید، این شرکت اخیراً یک ویژگی جدید را در قالب رونویسی (transcription) اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران Word این امکان را می‌دهد که صوت مصاحبه کننده را در هنگام مصاحبه رونویسی کنند ، یا حتی فایل صوتی را دانلود کنند و آن را رونویسی کنند. این رونوشت‌ها به نگارش در‌آمده و به موقع نشان داده می‌شوند تا کاربران راحت‌تر به قسمت‌های خاص دسترسی داشته باشند.

اگر چند نفر در هنگام مصاحبه صحبت کنند، چه می شود؟

به نظر می رسد که ویژگی رونویسی در Word به اندازه کافی هوشمند خواهد بود که در آن قادر به تشخیص چندین نفر در حال صحبت کردن باشد ، و رونوشت ها را بر این اساس تقسیم می کند اما این ویژگی محدودیت هایی هم دارد که باید به آنها توجه کنید.

برای مثال، محدودیت پنج ساعته برای فایل‌های صوتی آپلود شده در هر ماه وجود دارد و هر نوبت آپلود آن به 200 مگابایت محدود می‌شود. همچنین در حال حاضر فقط از زبان US English پشتیبانی می کند اما برنامه‌هایی برای پشتیبانی از زبان‌های اضافی در آینده نیز وجود دارد.