دیجیزا/ باوجود نمادین بودن تبلیغ معروف معرفی مکینتاش در سال ۱۹۸۴، یک طراح موشن گرافیک ویدیویی برای این محصول اپل مطابق با سبک تبلیغات ۲۰۲۱ ساخته است.
   
این روزها اپل برای رونمایی از محصولات جدید خود، فیلم‌های زیبایی می‌سازد، اما در گذشته به دلیل محدودیت‌های فناوری، محصولاتی مانند مکینتاش اصلی شانسی برای معرفی به‌صورت سه‌بعدی نداشتند.

به گزارش 9to5mac، تایبات کرپل (Thibaut Crepelle)، طراح موشن گرافیکی است که انیمیشن‌های جالبی برای محصولات قدیمی می‌سازد، او مکینتاش ۱۹۸۴ را برای این کار محصولی مناسب دانست و هدفش از این کار را ادای احترامی به این سخت افزار کلاسیک دانست.

مکینتاش بهترین محصول برای این کار بود،‌ چرا که در سال ۱۹۸۴ تولید شد و اولین محصول بزرگی است که اپل طراحی کرده است. با نگاه به آن کاملاً متوجه می‌شویم که سنگ بنای کل فلسفه‌ی اپل قبل از هر چیز طراحی و تجربه کاربری بوده است.
به همین منظور، او علاوه بر طراحی سه‌بعدی مکینتاش اصلی، صفحه‌کلید و ماوس رسمی آن را نیز بازآفرینی کرد. او برای متحرک سازی ظاهر مک او اس کلاسیک از نرم‌افزار Figma و برای انیمیشن‌های کوتاه یک بیتی از نرم‌افزار Sketch & Toon استفاده کرده است و تمام تنظیمات رندر و نور با Adobe After Effects انجام شده است.

باید گفت که نتیجه، کاملا چشمگیر است و خاطرات خوب و قدیمی تاریخچه‌ی مک را دوباره زنده می‌کند. (برای مقایسه می‌توانید ویدیوی رسمی معرفی این محصول توسط اپل که با الهام از رمان معروف ۱۹۸۴ جرج اورول ساخته شده بود را از اینجا تماشا کنید.)