دیجیزا/ به امید آغاز سال نوی سرشار از شادی – نوروز مبارک‼ ️

میلیون ها نفر در سراسر جهان با اعتدال بهاریِ امروز سال جدید ایرانی را آغاز می‌کنند و روز جهانی خوشبختی را جشن می‌گیرند.

تلسکوپ فضایی هابل NASA / ESA تولد آشفته ستاره‌ها را در سحابی جبار Orion ،که نزدیکترین منطقه ستاره‌ساز به زمین است را نشان می‌دهد.

این تصاویر نشان می‌دهد، ستاره‌های نوپایی که در پیله‌های گازی غبارآلود دفن شده‌اند ، با به راه انداختن بادهای پرقدرت ، و جفت جت‌هایی به چرخش در می‌آیند و خبر از تولد خود می‌دهند. نور مادون قرمز برای رونمایی از جزئیات روند زایش ستارگان از منطقه غبارآلود عبور کرده و جزئیات را آشکار می‌کند.

جریان‌های خروجی ستاره‌ای حفره‌هایی را در درون ابر گاز تشکیل می‌دهند که از گاز هیدروژن تشکیل شده است. این مرحله زایش نسبتاً کوتاه، حدود ۵۰۰،۰۰۰ سال طول می‌کشد

گرچه ستارگان خود غرق در گرد و غبار هستند ، اما تابشی قدرتمند از خود ساطع می‌کنند که به دیواره‌های حفره برخورد می‌کند و دانه‌های گرد و غبار را پخش می‌کند
و در نور مادون قرمز شکاف‌های توده‌های گازی را روشن می‌کند. ستاره.شناسان دریافتند که حفره‌های موجود در ابر گازی که توسط جریان خروجی یک ستاره در حال شکل‌گیری ایجاد می‌شوند، همانطور که تئوری‌های رشد نامنظم را مطرح می‌کنند.

ستارگان جوان موجود در این تصاویر فقط زیرمجموعه ای از تحقیق بزرگ ۳۰۴ ستاره‌ی در حال رشد است که بزرگترین مطالعه‌ی ستاره‌ای تاکنون است. محققان در این مطالعات از داده‌های جمع‌آوری شده‌ توسط هابل و همچنین تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا و تلسکوپ فضایی هرشل استفاده کردند.

از ستاره های اولیه ، با نور نزدیک به مادون قرمز ، توسط دوربین Wide Field Hubble 3 عکس گرفته شده است. این تصاویر در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹ و ۲۵ ژانویه ، ۱۱ فوریه و ۱۱ آگوست ۲۰۱۰ گرفته شده است.

NNASA ،europeanspaceagency ، STScI ، N. Habel و S. T. Megeath (uoftoledo)

برگرفته از اینستاگرام spacemehdi