همین چند وقت پیش بود که نشریه تاپ گیر انگلستان هیوندای i20 N را به عنوان خودروی پرفورمنس سال انتخاب کرد. حالا پس از مدت کوتاهی، این نشریه هاچبک کوچک کره‌ای‌ها را به عنوان خودروی سال خود نیز برگزیده است. i20 N در شرایطی به این عنوان ارزشمند دست یافته که رقبای مطرحی پیش روی آن قرار داشتند.

به گفته جک ریکس (Jack Rix) هیوندای i20 N نه تنها در تست Speed Week عملکرد درخشانی به نمایش گذاشته، بلکه توانسته از هر لحاظ، نظر مثبت تیم تحریریه تاپ گیر را جلب کند. این هاچبک تند و تیز کره‌ای پس از درخشش در پیست‌های انگلستان، به صحرای استرالیا منتقل شده تا عملکرد آن در شرایط روزمره و سفرهای طولانی نیز ارزیابی شود.

آنطور که آقای ریکس اعلام کرده، i20 N در جریان این تست هم بسیار عالی ظاهر شده و تعادلی کم‌نظیر بین راحتی، اطمینان و عملکرد بالا ارائه کرده است.

چنانچه با مشخصات فنی هیوندای i20 N آشنا نیستید، باید بگوییم نیروبخش این خودرو یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ است. این موتور توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم تاپ گیر هیوندای را به عنوان خودروساز برتر سال انتخاب کرده است. دلیل این انتخاب عرضه مدل‌های جذاب و هیجان‌انگیز دیگری چون i30 N، کونا N، نکسو و آیونیک ۵ تمام الکتریکی است.

توماس شمرا (Thomas Schemera) معاون ارشد و مدیر بخش بازاریابی هیوندای موتور کسب دو عنوان ارزشمند از نشریه تاپ گیر را مایه افتخار دانسته و گفته:

«ما می‌دانیم تیم تاپ گیر خیلی سخت‌گیر بوده و استانداردهای خاص خود را دارد. بنابراین کسب عنوان خودروی سال توسط i20 N یک دستاورد بزرگ است. دستیابی به عنوان خودروساز سال نیز تاییدی بر درست بودن مسیر هیوندای و تعهد این شرکت به تبدیل شدن به یک ارائه‌کننده راهکارهای هوشمند در زمینه حمل و نقل است. تمامی کادر هیوندای می‌تواند نسبت به این عنوان افتخار کند.»