شرکت نمایشگر چینی BOE از جمله تامین‌کنندگان پنل‌های اولد گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود و اکنون ظاهرا به دلیل کمبود مداوم تراشه‌های جهانی با مشکلات مربوط به تولید مواجه شده است.

طبق گزارش منابع خبری به نشریه TheElec کمبود مداوم تراشه جهانی بر تولید پنل‌های اولد مورد استفاده در گوشی‌های آیفون شرکت BOE تاثیرگذار بوده و به گفته منابع، این کمبود بر تولید «این ماه و ماه آینده» تاثیر خواهد گذاشت.

با این وجود LX Semicon تامین کننده آی سی درایور نمایشگر BOE، اولویت خود را به دلیل مشکلات ایجاد شده به عرضه برای LG Display تغییر خواهد داد. در نتیجه، انتظار می‌رود تا BOE به دنبال کمبود به وجود آمده، ظرفیت تولید خود را به دو میلیون تا سه میلیون واحد برای تمام مشتریان کاهش دهد.

تاثیر احتمالی مشکلات بر تولید گوشی‌های آیفون؟

در این گزارش همچنین ادعا شده که اپل ۱۰ میلیون پنل اولد از سازنده نمایشگر چینی برای نیمه اول سال ۲۰۲۲ سفارش داده است و هنوز مشخص نیست که آیا این کمبود بر عرضه گوشی‌های آیفون تاثیر می‌گذارد یا خیر.

در همین رابطه، اگر این موضوع صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینویی احتمالا قصد دارد BOE را مورد آزمایش قرار دهد تا متوجه شود این تامین‌کننده می‌تواند نمایشگرهای با کیفیتی در مقادیر زیاد ارائه کند یا خیر. اخیرا گفته شده بود که BOE در حال آماده‌سازی کارخانه‌ای است که برای تولید نمایشگرهای مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو استفاده می‌شود.

با این حال، علیرغم تلاش سازنده نمایشگر برای چندین سال، اپل هنوز با BOE قرارداد کاملی امضا نکرده است. شرکت BOE در سال ۲۰۲۱ در تلاش برای تولید نمایشگرهای LTPO آیفون ۱۳ به دلیل کیفیت پایین محصولات خود نتوانست رضایت کوپرتینویی‌ها را کسب کند 

مدل‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو اپل پس از عرضه در سپتامبر گذشته، با کمبود مواجه شده بودند، اما اکنون روند عرضه و تقاضا آن‌ها تقریبا هماهنگ شده است.