دیجیزا/ شاید در خیل عظیم شایعات گلکسی اس ۲۱ برای شما سوال شده باشد که پس تراشه اگزینوس این پرچمدار سامسونگ چه زمانی رونمایی خواهد شد؟ خب گزارش شده که سامسونگ ممکن است از پرچمدار بعدی گوشی هوشمند خود که می توان اگزینوس ۲۱۰۰ نامیده شود، در تاریخ ۲۵ آذر ۹۹ رونمایی کند.

تاریخ معرفی تراشه اگزینوس ۲۱۰۰
در توضیحات ویدئو سامسونگ با عنوان “متشکرم” آمده است:

“در سفر خود به داخل تلفن مورد علاقه خود، ما چیز کوچکی را برای همه، به خصوص طرفدارانمان که از ما حمایت می کنند و در این سال سخت تلاش می کنند، آماده کرده ایم. لطفا با ما همراه باشید تا پانزدهم دسامبر. “

ویدیویی ۳۰ ثانیه ای به طرفداران و کاربران پردازنده های اگزینوس سامسونگ ارایه شده است. این نشان دهنده قدردانی از جامعه سامسونگ است و از آنها برای ادامه پشتیبانی تشکر می کند. ویدیوی پیش پرده نیز نوعی عذرخواهی احساسی از این شرکت است، که می داند پردازنده های Exynos آن در سال های اخیر از رقابت عقب مانده اند. مصرف کنندگان به دلیل ناکامی های آن مجبور شده اند تحمل کنند و اکنون می خواهند که تلاش بهتری را شاهد باشند.

اگرچه سامسونگ آنچه را در تاریخ ۲۵ آذر ۹۹ معرفی خواهد کرد، تأیید نکرده است اما چیپست Exynos 2100 باید یک شرط مطمئن باشد. این شرکت به تازگی اولین تراشه ۵ نانومتری خود را با نام Exynos 1080 معرفی کرده است. چیپست جدید در اواخر این ماه در سری Vivo X60 آغاز به کار خواهد کرد.

گفته می شود که Exynos 2100 می تواند عملکرد زیادی را نسبت به مدل های قبلی خود افزایش دهد.

 تراشه ۵ نانومتری اگزینوس
چند سالی که سامسونگ با پردازنده های Exynos خود به طور مداوم از راه حل های جایگزین ارائه شده توسط کوالکام عقب مانده اند و شکاف عملکرد در هر نسل افزایش می یابد.

سال ۲۰۲۰ احتمالا نقطه عطف بود، زیرا Exynos 990 که در تلفن های Galaxy S20 و Galaxy Note 20 به کار گرفته شده بود به شکل قابل توجهی عقب تر از نسخه های مجهز به Snapdragon 865/865 Plus بود. سامسونگ به دلیل چنین نمایش ضعیفی به شدت مورد انتقاد کاربران و سهامداران قرار گرفت.

این شرکت اکنون در تلاش برای جلب اعتماد از دست رفته، تغییرات عمده استراتژیکی ایجاد کرده است. از سال ۲۰۱۶ از هسته های داخلی CPU Mongoose خود در چیپ ست های Exynos استفاده کرده است. اما با شروع Exynos 2100 ، از هسته های ARM موجود استفاده خواهد کرد.

شایعات حاکی از آن است که چیپست جدید دارای یک هسته ARM Cortex-X1 ، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 خواهد بود. این چیپ ست با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری EUV سامسونگ ساخته خواهد شد و از یک پردازنده گرافیکی Mali-G78 بهره می برد.

گزارشاتی حاکی از آن است که هسته Exynos 2100 دارای هسته اصلی X1 با فرکانس ۲.۹۱ گیگاهرتز است ، در حالی که هسته های A78 و A55 به ترتیب با فرکانس ۲.۸۱ گیگاهرتز و ۲.۲۱ گیگاهرتز کار می کنند. این مشخصات شایعه شده چیپست را با سرعتی بسیار سریعتر از Snapdragon 888 که اخیراً اعلام شده، ارایه می کند.

نظر شما چیست؟ مننظر تراشه جدید سامسونگ هستید؟