دیجیزا/ لحظاتی پیش تیم ایکس‌باکس رسماََ اعلام کرد که در تاریخ ۶ فروردین سال ۱۴۰۰ (۲۶ مارس ۲۰۲۱) رویداد ID @ Xbox برگزار خواهد شد که در جریان آن از بازی‌های مستقل زیادی رونمایی می‌شود و همچنین بسیاری از عناوین قبلی نیز معرفی کامل‌تری خواهند داشت.

توجه داشته باشید که ID @ Xbox نام برند و برنامه‌ی ایکس‌باکس برای پشتیبانی از عناوین مستقل است و در جریان رویداد ۶ فروردین نیز تنها بازی‌های مستقل حضور خواهند داشت، بنابراین انتظار رونمایی از عناوین بزرگ AAA را نداشته باشید.

با توجه به توضیحات رسمی از سوی ایکس‌باکس، این رویداد با همکاری توییچ (Twitch) برگزار می‌شود. استودیوها و ناشرانی مانند کِرو دیجیتال (Curve Digital)، دیوُلوِر دیجیتال (Devolver Digital)، درینک‌باکس (DrinkBox) و دیر ویلجرز (Dear Villagers) در این مراسم حضور دارند. مایکروسافت قول تریلر جدید و همچنین نمایش گیم‌پلی برای بیش از ۲۵ بازی مختلف را داده است. عناوین محبوبی مانند S.T.A.L.K.E.R 2 ،Second Extinction و The Ascent نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. همچنین انتظار داشته باشید که در این مراسم ورود چندین بازی مستقل به سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) اعلام شود.