دیجیزا/ سازمان فضایی آمریکا(ناسا) ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (دوم آبان ۹۹) را به عنوان تاریخ اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی مشخص کرد.
ناسا پس از ارزیابی داده‌های پرواز آزمایشی فضاپیمای «کرو دراگون» که اوایل ماه میلادی جاری به همراه دو سرنشین صورت گرفت، اعلام کرد که پرواز دوم فضاپیمای «دراگون» متعلق به شرکت اسپیس ایکس با چهار فضانورد روز ۲۳ اکتبر (دوم آبان) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام می‌شود.

قرار بود چهار خدمه مأموریت بعدی با ماموریت کرو-۱ اواخر ماه سپتامبر به فضا بروند اما ناسا اعلام کرد که به دلیل شلوغی برنامه ایستگاه فضایی، این پرتاب به روز ۲۳ اکتبر موکول می‌شود. در این ماموریت “مایکل هاپکینز” فرمانده فضاپیما، “ویکتور گلوور”، “شانون واکر” خلبان و متخصص ماموریت ناسا به همراه “سویچی نوگوچی” متخصص ماموریت از آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن، با فضاپیمای کرو دراگون عازم ایستگاه فضایی می‌شوند. قرار است فضاپیمای کرو دراگون سوار بر موشک «فالکون ۹» از سکوی پرتاب  ۳۹A در مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شود.

با فرض پرتاب فضاپیمای دراگون در روز ۲۳ اکتبر خدمه چهار نفره این فضاپیما حدود ساعت ۱۷ و ۴۷ دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی به فضا پرواز می‌کنند. با این حال به دلیل تغییرات مدار ایستگاه فضایی به دلیل نیروی آیرودینامیکی و مانورهای احتمالی مجدد، زمان پرتاب می‌تواند اندکی تغییر کند.

 با پرتاب این فضاپیما در روز ۲۳ اکتبر، “هاپکینز” و همکارانش روز ۲۴ اکتبر در ایستگاه فضایی پهلو می‌گیرند و  یک ماموریت تحقیقاتی شش ماهه را در این ایستگاه، آغاز می‌کنند. این ماموریت فضاپیمای کرو دراگون که قرار است در ماه اکتبر انجام شود اولین پرواز سرنشین‌دار از سری پروازهای منظم رفت و برگشتی شرکت فضایی اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی خواهد بود.

این ماموریت که «کرو-۱» نامیده می‌شود به دنبال ِ اولین پرواز خدمه‌دار کرو دراگون در جریان یک ماموریت آزمایشی که چند ماه پیش انجام شد، به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود. در آن ماموریت  «باب بنکن» و «داگلاس هارلی» روز ۳۰ می، با راکت «فالکون ۹» که توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس ساخته شده است به ایستگاه فضایی رفتند. این ماموریت که «دمو-۲» ( Demo-۲) نام داشت یک پرتاب تاریخی برای شرکت فضایی اسپیس ایکس محسوب می‌شود، زیرا این شرکت پس از گذشت ۹ سال از بازنشستگی شاتل‌های فضایی ناسا،  برای اولین بار موفق شد فضانواردان را از خاک آمریکا به این ایستگاه منتقل کند. هارلی و بنکن یکشنبه دوم آگوست(۱۲ مرداد) به زمین بازگشتند.