افراد معدودی به این فکر می‌کردند که BMW قدبلندی قلدرتر از X6 M تولید خواهد کرد اما همین کار را کانسپت جدید XM که چند روز پیش معرفی شد انجام گردید. قرار است نسخه تولیدی XM از سال آینده روانه خط تولید شود. در این نوشتار می‌خواهیم شما را با یک X6 M خاص آشنا کنیم، خودرویی که به خاطر پوشش خاص بدنه و برخی سخت‌افزارهای جدید توجهات را به خود جلب نموده است. جدای از نصب چراغ‌های LED روی سقف و جلوپنجره، این بیمر قدبلند و اسپورت دارای آژیر خط نیز می‌باشد.

اما تغییرات این خودرو به موارد یاد شده ختم نمی‌شود زیرا X6 M توسط تیونر بلژیکی پاور پلاس ارتقا یافته و قدرت آن به ۷۵۰ اسب بخار رسیده است. همین میزان قدرت توسط پیشرانه ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی XM جدید نیز تولید خواهد شد. البته خبری از پیشرانه الکتریکی در این شاسی‌بلند کوپه باواریا نیست زیرا در بطن آن فقط نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو جای گرفته و قدرت ۷۵۰ اسبی یاد شده و گشتاور ۹۷۵ نیوتون متری تولید می‌کند. گشتاور این X6 M تیون شده تنها ۲۵ نیوتون متر کمتر از XM است.

با نصب سیستم اگزوز سفارشی آکراپوویچ که دارای چهار خروجی است صدای هیجان‌انگیزی را شاهد هستیم. BMW X6 M کامپتیشن یاد شده شاید برای برخی افراد جالب نباشد اما در مقایسه با کانسپت XM کاملاً محدود و دست و پا بسته نشان می‌دهد. این خودرو باعث شده فکر کنیم X6 طراحی سنتی دارد اما خب قطعاً با تماشای این خودرو از نزدیک به ابهت بالای آن پی خواهید برد.

نگاه به X6 و XM و همچنین کراس اوورهای کوچک‌تر X4 و X2 نشان می‌دهد که طراحی شاسی بلندهای BMW از ۲۱ سال پیش تاکنون و زمان عرضه اولین نسل X5 چقدر تغییر کرده است. X6 بین تیونرها محبوبیت بالایی داشته و نسل فعلی آن نیز جزو بهترین‌های کلاس محسوب می‌شود.

مالک این خودرو یکی از کاربران اینستاگرام با نام jlsx6m است که مالک نسل پیشین این خودرو نیز بوده و آن را نیز به رنگ‌های M و پوشش یک خودروی ایمنی مزین کرده است.