دیجیزا/اگر از طرفداران عناوین اوپن ورلد – Open World  هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های جهان باز سال ۲۰۲۱ که منتظرشان هستیم، آشنایی پیدا کنید.

بازی های جهان باز سال ۲۰۲۱ هیجان انگیز به نظر می‌رسند و عناوینی بزرگی در راه هستند که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

بازی‌های جهان باز معمولا آزادی‌های زیادی به مخاطب می‌دهند و علاوه بر گشت و گذار، می‌توانید کارهای مختلفی انجام داده و لحظات خاطره انگیزی داشته باشید. در سال ۲۰۲۰، عناوینی همچون اساسینز کرید والهالا، واچ داگز لژیون و شبح سوشیما توانستند نظر مخاطبان را جلب کنند اما در سال جدید میلادی هم می‌توانیم منتظر آثار جذابی باشیم.

از عناوین گسترده آنلاین تا بازسازی‌های نسخه‌های کلاسیک و حتی اثری از دنیای هری پاتر، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های جهان باز سال ۲۰۲۱ آشنا شوید.

– بازی Hogwarts Legacy

تاکنون عناوین زیادی بر اساس دنیای هری پاتر ساخته شده اما بازی میراث هاگوارتز دارای ایده‌ای است که طرفداران مدت‌ها در انتظار آن بودند. این نسخه به جای تمرکز بر روی همان داستان اصلی و شخصیت‌هایی که همه می‌شناسند، یک داستان کاملا جدید را ارائه می‌دهد.

شما در نقش یک دانش آموز جدید بازی می‌کنید و می‌توانید در مدارس هاگوارتز و مناطق اطراف آن به گشت و گذار بپردازید. مطابق معمول، قابلیت یادگیری مهارت‌ها، جادوها و قدرت‌های تازه را نیز دارید. در بازی حق انتخاب هم وجود دارد و تصمیمات بازیکن در داستان تاثیر می‌گذارد.

– بازی State Of Decay 3
 
در استیت آف دیکی ۳، همانند قسمت‌های قبلی، باید در یک دنیای آخرالزمانی که زامبی‌ها آن را به تسخیر خود در آورده‌اند، برای نجات تعدادی از بازماندگان تلاش کنید. چالش‌های اصلی شما در جمع آوری منابع، ساخت دارو، توسعه پایگاه و جلوگیری از پیشروی دشمنان است.

هنوز جزئیات کاملی از این بازی در دسترس نیست اما می‌توان انتظار داشت که همانند دو قسمت قبلی، تمرکز اصلی بر روی عناصر ساخت و ساز و بقا باشد. در تریلر منتشر شده از بازی، فضاهای سردی نشان داده شد و به نظر می‌رسد که داستان این قسمت در آلاسکا اتفاق می‌افتد. همچنین حضور یک گوزن زامبی نشان داد که در این نسخه باید منتظر دشمنان تازه‌ای باشیم.

– بازی Fable

تا پیش از این شایعه شده بود که سازنده سری بازی‌های فورزا هورایزن، استودیوی پلی گراند (Playground) از سوی مایکروسافت ماموریت پیدا کرده تا قسمت جدید مجموعه فیبل را بسازد. طرفداران برای سال‌ها آرزوی بازگشت این مجموعه را داشتند و حالا با تایید رسمی بازی، این اتفاق در نسل جدید کنسول‌ها رخ خواهد داد. اولین تریلر نسخه جدید مدتی قبل منتشر شد و به نظر می‌رسد که به جای ادامه دادن داستان‌های قبلی، همه چیز را از ابتدا آغاز خواهد کرد. همچنین بر اساس تریلر می‌توان انتظار داشت که بازی به قسمت‌های اول و دوم نزدیک‌تر باشد که عناصر فانتزی بیشتری داشتند.

با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده اما می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های بارز مجموعه همانند طنز، ماجراجویی و اهمیت انتخاب‌ها در این نسخه نیز وجود داشته باشد. همچنین باید دید که آیا شخصیت‌های آشنای سه‌گانه اصلی در این قسمت هم حضور دارند یا خیر. استودیوی پلی گراند تاکنون نشان داده که در طراحی محیط، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما آیا اینکه در توسعه یک اثر نقش آفرینی بزرگ همانند فیبل هم می‌تواند راضی کننده ظاهر شود را باید منتظر ماند و دید.

– بازی Hazel Sky

هیزل اسکای یک بازی مستقل بوده و داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که در یک جزیره مرموز حبس شده است. این جوان به جزیره فرستاده شده تا مهارت‌هایش را به عنوان یک مهندس اثبات کند و سپس اجازه بازگشت به خانه را خواهد داشت. در همین راستا، او باید هواپیماهای خراب اطراف جزیره را تعمیر کند. سازندگان در توصیف بازی گفته‌اند که یک اثر ماجراجویی جهان باز است که داستان خاطره انگیزی دارد. شما برای یافتن قطعات و تعمیر هواپیماها، باید تمامی بخش‌های جزیره را به خوبی جستجو کنید و از رازهای آن پرده بردارید.

بازی Hazel Sky قرار بود در سال ۲۰۲۰ منتشر شود اما با تاخیر رو به رو شد. این عنوان علاوه بر رایانه‌های شخصی، برای کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو سوییچ نیز عرضه خواهد شد.

– بازی Occupy Mars: The Game
 

همان طور که از نام بازی مشخص است، شما در نقش یک فضانورد بازی می‌کنید که می‌خواهد شرایط را برای زندگی در مریخ فراهم کند. این کار البته چالش‌های خودش را دارد، باید پایگاه بسازید، از سیستم‌های مختلف نگهداری کنید و مطمئن شوید که در کلونی شما، به اندازه کافی غذا و اکسیژن وجود دارد تا همگان را زنده نگاه دارد.

به نظر می‌رسد که این بازی با الهام از سابناتیکا (Subnautica) ساخته شده اما المان‌های واقع گرایانه بیشتری دارد. در بازی Occupy Mars: The Game خبری از موجودات فضایی یا ربات‌های دشمن نیست و تنها دغدغه شما، خطرات محیطی مریخ و خراب شدن طبیعی دستگاه‌ها است.

– بازی Going Medieval

بازی Going Medieval یک شبیه ساز شهر است که از عناصر سبک بقا هم استفاده می‌کند. در داستان اثر، یک ویروس ناشناخته باعث کشته شدن اکثر انسان‌ها شده و تنها تعداد محدودی زنده مانده‌اند. حالا شما باید یک پایگاه به سبک قرون وسطی ساخته و بقای افراد نجات یافته را تضمین کنید. در این عنوان، موانع زیادی هم در مقابل بازیکنان قرار خواهد گرفت، از جمله هجوم حیوانات وحشی، بیماری، گروه‌های باقی مانده دیگری که می‌خواهند با کشتار افراد شما، منابع بیشتری به دست بیاورند و غیره.

– بازی New World
 
دنیای جدید یک بازی نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) است که توسط شرکت آمازون ساخته شده و از پرخرج‌ترین عناوین سال هم به حساب می‌آید. در بازی، گروه‌های مختلفی وجود دارند که همگی در جستجوی چیزی هستند که گفته می‌شود به وسیله آن می‌توان به زندگی جاودانه رسید. شما در میان این جنگ‌ها، وارد میدان شده و علاوه بر تلاش برای بقا، باید از رازهای مخفی جزیره بزرگ بازی پرده بردارید.

نسخه آزمایشی (آلفا) بازی در سال ۲۰۲۰ انتشار یافت و از آنجایی که مشکلات زیادی داشت، باعث شد که عرضه نسخه اصلی به تعویق بیفتد. شرکت آمازون که اخیرا با بازی کروسیبل (Crucible) شکست بزرگی را تجربه کرد، در تلاش است تا با بازی New World بتواند مشکلات پیش آمده را جبران کند و بتواند یکی از بهترین بازی های جهان باز سال ۲۰۲۱ را عرضه کند.

– بازی Dead Matter

یک پروژه جاه طلبانه دیگر از یک استودیوی مستقل که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده. این بازی زامبی محور سبک بقا، از عناصر روگ لایت (Rogue-lite) نیز استفاده می‌کند و داستان آن در کشور کانادا اتفاق می‌افتد. مطابق معمول، وظیفه شما این است که منابع مهمی را جمع آوری کنید، اسلحه بسازید و بتوانید از دنیای بی‌رحم بازی جان سالم به در ببرید.

در بازی Dead Matter می‌توانید هر خانه‌ای را تبدیل به پایگاه خود نمایید، همچنین می‌توانید به شکار یا ساخت و ساز بپردازید و حتی کشاورزی کنید. یکی از نکات جذاب این بازی که در مورد آن زیاد صحبت می‌شود، رو به زوال رفتن دنیای آن است. برای مثال، نرده‌هایی که ساخته‌اید به تدریج ضعیف می‌شوند و زامبی‌ها می‌توانند از آن عبور کنند یا برق بعضی از مناطق قطع می‌شود.

– بازی Sherlock Holmes Chapter One

سری جدید مجموعه شرلوک هلمز که شما را یک بار دیگر در نقش این کارآگاه مشهور قرار می‌دهد. در این نسخه، شرلوک یک مرد جوان است که وارد یک جزیره مدیترانه‌ای مرموز شده تا از حقیقت پشت مرگ مادرش، پرده بردارد.

آن طور که مشخص است، بازیکنان می‌توانند در همه بخش‌های جزیره به گشت و گذار بپردازند و با هر کسی گفتگو کنند. بازی Sherlock Holmes Chapter One می‌تواند فصل تازه‌ای را برای این مجموعه آغاز کند و تا اینجا امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

– بازی Atomic Heart

ماجراهای بازی قلب اتمی در یک جهان موازی و در سال ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد، دورانی که در اتحاد جماهیر شوروی، یک انقلاب انقلاب فناوری رخ داده و تکنولوژی به اوج رسیده است. شما در نقش یک مامور سرویس اطلاعاتی (KGB) بازی می‌کنید که به بازرسی یک کارخانه تولید ربات رفته اما در آنجا زندانی می‌شود. بازی دارای محیط‌های جهان باز است و در مقابل ربات‌های دشمن مختلفی قرار خواهید گرفت.

بازی Atomic Heart احتمالا جهان گسترده‌ای نخواهد داشت اما دنیای آن به اندازه‌ای بزرگ است که مخاطبان را راضی کند. شما علاوه بر کارخانه، در محیط‌های اطراف آن نیز می‌توانید به گشت و گذار بپردازید. طبق اعلام سازندگان، به زودی اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر می‌شود که آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

– بازی S.T.A.L.K.E.R. 2

بازی استالکر ۲ در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد، سپس اعلام کردند که کنسل شده و حالا دوباره گفته‌اند که در دست توسعه قرار دارد. هنوز جزئیات زیادی از این بازی منتشر نشده و نمی‌دانیم که آیا این مجموعه را به مسیر تازه‌ای می‌برد یا از همان ایده‌های خلاقانه قبلی استفاده می‌کند. می‌توان انتظار داشت که داستان قسمت دوم، چندین سال پس از اتفاقات قسمت اول رخ دهد و شما را در یک دنیای بزرگ با عناصر ترسناک قرار دهد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و یک بار دیگر شاهد لغو شدن این پروژه نباشیم، بازی مذکور تا اواخر سال جاری میلادی در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.

– بازی Horizon Forbidden West
 

هورایزن زیرو داون یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ بود اما از آنجایی که یک اثر کاملا جدید به حساب می‌آمد، در زیر سایه انتشار عناوین بزرگی همانند افسانه زلدا: نفس وحش (Breath of the Wild) قرار گرفت. این بازی در آن دوران نتوانست به آن جایگاهی که سزاوارش بود برسد و به اندازه کافی دیده نشد اما کیفیت بالایی که داشت، کمک کرد تا بتواند به موفقیت‌هایش ادامه دهد و به تدریج به یکی از محبوب‌ترین عناوین پلی استیشن ۴ تبدیل شود. حالا قسمت دوم آن در راه است که از هر نظر، جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

بازی Horizon: Forbidden West تا اینجا نشان داده که قرار است ایده‌ها و مضامین قسمت اول را به خوبی گسترش دهد و تنها یک اثر تکراری نباشد. شما در این قسمت هم در نقش آلوی (Aloy) بازی می‌کنید که متوجه می‌شود یک ویروس ناشناخته در حال فراگیری منطقه است و باید جلوی آن را بگیرد. او باید به سواحل اقیانوس آرام سفر کند که گفته می‌شود مرکز اصلی شیوع ویروس مذکور است و در مقابل هیولاهای رباتیک تازه‌ای قرار بگیرد.

– بازی Dying Light 2

قسمت اول دایینگ لایت در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و برای گیم پلی، گرافیک و بخش چند نفره مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفت و حتی به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال تبدیل شد. قسمت دوم بازی در جریان نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ رونمایی شد اما در چندین سال اخیر اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. با این حال، سازندگان در تلاش هستند تا آن را برای سال ۲۰۲۱ آماده انتشار کنند.

داستان بازی در دنیای تاریکی جریان دارد که یک ویروس، نسل بشر را تا حد زیادی نابود کرده؛ اکثر انسان‌ها تبدیل به زامبی شده‌اند و تنها انسان‌های محدودی جان سالم به در برده‌اند. همانند شماره اول، در این قسمت هم شاهد یک گیم پلی مبتنی بر ورزش پارکور خواهیم بود و این به شخصیت اصلی اجازه می‌دهد که در دنیای بازی به شکل‌های خلاقانه پیشروی کند. این بار در بخش داستانی و ماموریت‌های فرعی، حق انتخاب بالایی دارید و تصمیمات شما در دنیای بازی، تاثیرگذار خواهد بود.