بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان اعلام کرد قصد دارد تمام دارایی خود به ارزش ۱۱۴ میلیارد دلار که شامل خودروهای لوکس و املاکش می‌شود را به بنیاد خیریه و کمک‌های بشردوستانه‌اش، یعنی «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اهدا کند که توسط او و همسر سابقش بنیانگذاری شد.

بنیانگذار مایکروسافت در رشته توییت جدید خود با اشاره به مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر، جنگ اوکراین و عواملی دیگر، اعلام کرد که در این ماه ۲۰ میلیارد دلار به بنیاد اهدا خواهد کرد. گیتس در بخشی از این توییت نوشت:

«در حالی که به آینده نگاه می‌کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد بگذارم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان سقوط خواهم کرد و در نهایت از آن خارج می‌شوم.»

وضعیت بیل گیتس در لیست میلیاردهای جهان
طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، گیتس ۱۱۳ میلیارد دلار ثروت دارد و یکی از هشت فرد ثروتمند با دارایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان است. او همچنین چهارمین فرد ثروتمند جهان است. ثروت هنگفت او تقریبا انجام هرکاری را در دنیا ممکن می‌سازد. با این‌حال، او قصد دارد تقریبا تمام ثروت خود را به خیریه‌ها و موسسات بشر دوستانه اهدا کند.

گیتس هرچند که به تجملات علاقه دارد اما سال‌ها است خیریه‌ای با نام «بیل و ملیندا گیتس» دارد که بسیاری از درآمد خود را صرف آن می‌کند.

نکته جالب اینجاست که گیتس و همسرش عقیده دارند این عادلانه نیست که آن‌ها آنقدر ثروتمند هستند. به همین دلیل آن‌ها از طریق بنیاد بیل و ملیندا کمک‌های بسیاری به مردم می‌کنند. آن‌ها همچنین متعهد شده‌اند که بیشتر ثروت خود را از طریق «Giving Pledge» که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، به خیریه ببخشند.

بیل گیتس سال‌ها پیش با راه‌اندازی «مایکروسافت» موفق شد تا ثروت خود را به صورت خالص به رقم ۱۳۰.۵ میلیارد دلار برساند.

او مدت‌ها به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شد تا اینکه «ایلان ماسک» با انجام پروژه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف موفق شد تا در نوامبر ۲۰۲۰ جایگاه او را تصاحب کند. اکنون ماسک در صدر این فهرست قرار دارد و انجام فعالیت در زمینه‌های مختلف ثروت خود را به صورت مداوم افزایش می‌دهد.