دیجیزا/ طبق تحقیق جدید دویچه بانک، سرمایه‌گذاران جهان بیت‌کوین و سهام تکنولوژی آمریکا را بزرگترین حباب‌های کنونی بازارهای مالی به حساب می‌آورند. 
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، طبق تحقیق جدید دویچه بانک، سرمایه‌گذاران جهان بیت‌کوین و سهام تکنولوژی آمریکا را بزرگترین حباب‌های کنونی بازارهای مالی به حساب می‌آورند.

در این تحقیق که بر اساس ثبت نظرات ۶۲۷ سرمایه‌گذار حرفه‌ای و فعال در بازارهای مالی بین ۱۳ تا ۱۵ ژانویه انجام شده است، اکثریت مطلق سرمایه‌گذاران (۸۹ درصد) معتقدند برخی از بازارهای مالی در وضعیت حبابی به سر می‌برند.

سرمایه‌گذاران معتقدند در بین حباب‌های موجود در بازارهای مالی، بیت‌کوین و سهام تکنولوژی آمریکا از همه بزرگ‌تر هستند و در صدر این فهرست جای دارند. در این میان بیت‌کوین بدترین وضعیت را دارد و نیمی از سرمایه‌گذاران از معیار ۱ تا ۱۰ وضعیت حبابی، به این ارز دیجیتال درجه ۱۰ داده‌اند.

دومین حباب بزرگ بازارهای مالی که در تحقیق دویچه بانک معرفی شد سهام تکنولوژی آمریکا بود که درجه حبابی بودن آن در مقیاس ۱۰ واحدی، درجه میانگین ۷.۹ را به دست آورد. ۸۳ درصد از پاسخ‌دهندگان درجه ۷ یا بالاتر را به سهام تکنولوژی آمریکا دادند.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند بیت‌کوین و سهام خودروساز الکتریکی آمریکا، تسلا، بیشتر از همه در معرض سقوط سنگین در یک سال آینده قرار دارند.

بیت‌کوین از مارس ۲۰۲۰ تا کنون ۸۰۰ درصد رشد داشته است.