دیجیزا/ در حالی که بتسدا (Bethesda) برنامه داشت تا به‌روزرسان Steel Dawn بازی Fallout 76 را در ماه دسامبر عرضه کند، این استودیو با اقدامی جالب یک هفته زودتر از موعد مقرر این به‌روزرسان بزرگ و اساسی را منتشر کرد.

Fallout 76 در شرایط بسیار بدی عرضه شد و نظر بسیار منفی منتقدان و هواداران را کسب کرد و به نظر می‌رسید که آینده‌ای برای این بازی وجود ندارد، اما دو سال گذشته است و در حال حاضر بازی شرایط بسیاری بهتری دارد و به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. بتسدا با به‌روزرسان Wastelanders، توانست محتوای جدید با کیفیتی را وارد بازی کند و حالا هم نوبت به به‌روزرسان بزرگ Steel Dawn رسیده است.

به‌روزرسان Steel Dawn چند ماه پیش معرفی شد و ویژگی‌های بسیار مثبتی را برای بازی معرفی کرد. حال به لطف به‌روزرسان Steel Dawn، می‌توانید پایگاه‌های زیرزمینی را بسازید و شخصی‌سازی کنید. در حالی که این به‌روزرسان قرار بود در ماه دسامبر عرضه شود، اشتباهی از سوی بتسدا باعث عرضه‌ی زودهنگام آن برروی اکس‌باکس وان شد و این استودیو تصمیم گرفت که تاریخ عرضه‌ی این به‌روزرسان را به جلو بیاندازد.

در کنار قابلیت ساخت پایگاه‌های زیرزمینی، هواداران می‌توانند انتظار یک خط داستانی جدید را داشته باشند که حول گروه Brotherhood of Steel مشهور دنیای Fallout می‌چرخد. این خط داستانی از همان فرمول آشنا و محبوب سری Fallout استفاده می‌کند و بازی‌بازان در طول آن می‌توانند تصمیم بگیرند که با چه گروهی دوست یا دشمن باشند. در کنار این خط داستانی هم مکان‌ها و سلاح‌های جدید بسیاری هم حالا در دسترس قرار دارند. به نظر می‌رسد که Steel Dawn بخشی از یک برنامه‌ی بزرگ‌تر برای بهبود شرایط Fallout 76 است.

در مجموع باید کار بتسدا برای پشتیبانی از Fallout 76 را ستود. این بازی در شرایط بسیار بدی عرضه شد، اما در نهایت باعث شد تا بتسدا به خود بیاید و سیاست‌های متفاوتی را پیش بگیرد. در واقع تاد هاوارد (Todd Howard) خود اعلام کرد که واکنش منفی هواداران به Fallout 76، منجر به تجربه‌ی کلی مثبتی برای بتسدا شد. در حال حاضر به لطف به‌روزرسانی‌های مانند Steel Dawn، تعداد بازی‌بازان این بازی در حال رشد است و بهتر از این هم خواهد شد.

Fallout 76 هم اکنون برروی پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.