دیجیزا/ طبق گزارشی از بلومبرگ (Bloomberg) احتمالا شرکت سونی قصد دارد به‌روزرسان جدیدی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه نماید که هم قادر به تغییر سرعت فن‌های این دستگاه و بهبود عملکرد سیستم خنک‌کننده خواهد بود و هم به کاربران این امکان را خواهد داد تا فضای ذخیره‌سازی در دسترس خود را ارتقا دهند.

همان‌طور که گفته شد، به نظر می‌رسد شرکت سونی قصد دارد یک به‌روزرسان جدید برای کنسول فوق‌العاده محبوب و نسل نهمی خود منتشر کند که برای کاربران مزایای جالبی دارد. این خبر برای کاربران کنسول پلی‌استیشن ۵ بسیار خوشایند خواهد بود؛ چرا که قادر هستند از یک سیستم خنک‌کننده‌ی بسیار بهتر و امکان ارتقای حافظه‌ی در دسترس خود بهره ببرند.

در اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی بود که شرکت سونی اعلام کرد برای کنسول پلی‌استیشن ۵ خود در آینده به‌روزرسان‌های مختلفی را ارائه خواهد داد تا عملکرد آن‌ را به بهترین شکل بهینه نماید. این دستگاه که از معماری منحصر به فردی برخوردار شده، مجهز به یک فن ورودی هوا دو طرفه با قطر ۱۲۵ میلی متر و ضخامت ۴۵ میلی متر است. سه سنسور دما روی صفحه‌ی اصلی کنسول قرار دارد و یک حسگر اضافی در APU آن تعبیه شده تا سطح حرارت داخل دستگاه را سنجیده و سرعت فن‌های خنک‌کننده را کنترل نماید. حال شرکت سونی با عرضه‌ی به‌روزرسان آینده این پارامترهای کنترل فن را تغییر خواهد داد که شامل امکان افزایش عملکرد و سرعت فن‌ها هنگام نیاز بیشتر خواهد بود.

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت سونی با به‌روزرسان خود قصد دارد میزان حافظه‌ی در دسترس بازی‌بازان را افزایش دهد؛ بدین صورت که پس از عرضه‌ی این به‌روزرسان و نصب آن، کاربران باید پوشش پلاستیکی خارجی کنسول خود را جدا کنند تا قادر باشند یک حافظه‌ی جانبی اضافی را به آن متصل نمایند. کاربران برای این کار نیاز به یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 SSD خواهند داشت. به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این به روزرسان جدید در تابستان سال جاری میلادی منتشر شود.