آی تی رسان/ هفته گذشته شرکت سامسونگ به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 2.5 مخصوص هندست‌های سری گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی S10 را منتشر کرد. اکنون نیز ظاهرا نوبت به گلکسی تب S6 رسیده تا از امکانات جدیدترین پوسته سفارشی سامسونگ برای سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند شود.

به‌روزرسانی One UI 2.5 شامل پچ امنیتی سپتامبر ۲۰۲۰ اندروید بوده و با مشخصه‌هایی نظیر Edge Panel، Voice Recorder، AR Zone، قابلیت Multi-Window ارتقایافته و Wireless DeX در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. مشخصه Wireless DeX به کاربران امکان می‌دهد تا بدون استفاده از کابل نسبت به راه‌اندازی DeX روی تلویزیون‌های سازگار اقدام نمایند.

بعلاوه ساختار جدید اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا رمزعبور شبکه وای‌فای را از دستگاه‌های مجاور که در حال حاضر به شبکه متصل هستند؛ درخواست نمایند. بعلاوه کاربران قادر به مشاهده کیفیت اتصال وای‌فای خواهند بود. کیفیت ارتباط با برچسب‌های بسیار سریع (Very Fast)، سریع (Fast)، معمولی (Normal) یا کند (Slow) نمایش داده می‌شود؛ مشروط بر اینکه روتر مورد استفاده از این قابلیت پشتیبانی کند.

انتشار به‌روزرسانی One UI 2.5 برای هر ۲ نسخه وای‌فای و LTE هم‌اکنون در کشور آلمان آغاز شده است. این مدل‌ها به‌ترتیب از فیرم‌ورهایی با شماره ورژن T860XXU3BTI2 و T865XXU4BTI1 برخوردار هستند. این به‌روزرسانی بایستی ظرف مدت ۱ یا ۲ هفته برای کلیه دستگاه‌های موجود در آلمان منتشر شود. اما کاربران در صورت تمایل به بررسی انتشار این به‌روزرسانی پیش از نمایش اعلان آن روی تبلت خود می‌توانند به مسیر Settings > Software Updates مراجعه کرده و موضوع را به‌صورت دستی بررسی نمایند.