دیجیزا/ عضو سابق نوکیا Pureview و از افراد تاثیرگذار در بخش دوربین اپل اعلام کرده است که به تیم تصویربرداری سرفیس مایکروسافت پیوسته است. این خبر این نوید را به ما می دهد که ممکن است شاهد بهبود چشمگیر در عملکرد دوربین سرفیس دو و سایر دستگاه های سرفیس در آینده باشیم.

Ari Partinen در پیامی در توییتر جایگاه شغلی جدید خود را تایید کرده است، اما مشخص نیست که آیا این عضو جدید تیم دوربین مایکروسافت بر روی سرفیس های اندروید محور (همچون سری سرفیس دو ) تمرکز خواهد کرد و یا محصولات کلاسیک سرفیس (ویندوز محور) و یا هردو.


پیام پارتینن در تایید پیوستن به تیم دوربین سرفیس دو مایکروسافت

این استخدام جدید با آگهی مایکروسافت برای یک معمار سیستم دوربین با تمرکز بر دستگاه های سرفیس اندروید محور (احتمالا سری های جدید سرفیس دو)، همزمان شده است. این مسئله اشاره به این دارد که دستگاه های آتی اندرویدی سرفیس از افراد برتر در عکاسی محاسباتی بهره خواهند برد. پس جای تعجب نیست که عضو سابق نوکیا و مهندس اپل نیز بخشی از این تلاش برای بهبود عملکرد دوربین سرفیس دوئو باشد.

پارتینن یکی از چندین مهندس دوربین تاثیرگذار نوکیا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بود. از دیگر افراد تاثیر گذار نوکیا که به دیگر شرکت ها پیوسته اند می توان Juha Alakarhu (در حال حاضر مدیر بخش تصویر برداری شرکت سازنده دوربین های بدنی Axon) و Wero Salmelin (مدیر بخش تصویربرداری هوآوی) را نام برد.

این مهندسان و برخی دیگر بودند که توانستند گوشی پیشرو نوکیا ۸۰۸ Pureview و گوشی خلاقانه لومیا ۱۰۲۰ را خلق کنند. هر دو این گوشی ها از دوربین های ۴۱ مگاپیکسلی و فناوری فرا نمونه گیری (Oversampling) برای ثبت عکس با کیفیت بهتر و زوم مناسب بهره می بردند. در واقع کارمند جدید مایکروسافت در صفحه لینکدین خود از اوراق سفید (نوعی گزارش معتبر یا راهنما برای کمک به خوانندگان است) نوکیا ۸۰۸ و لومیا ۱۰۲۰ به بعنوان برخی از کارهای مشترک خود نام برده است. این رویکرد در تصویر برداری گوشی های هوشمند پایه و اساس برخی از دستگاه فعلی را شکل می دهند که از ترکیب زوم هیبریدی و حسگر های با رزولوشن بالا برای نتایج بهتر استفاده می کنند.

پارتینن در سال ۲۰۱۴ از نوکیا جدا شد تا به اپل بپیوندد و تا سال ۲۰۱۸ نیز به شکل دادن به دوربین آیفون و ترسیم نقشه راه آن مشغول بود. به بیانی دیگر، به نظر می رسد که کارمند جدید مایکروسافت قطعا بتواند به این شرکت در بهبود تجربه تصویربرداری دوربین سرفیس دو کمک کند. در هر حال بهبود عملکرد نسبت به نسل اول سرفیس دو نباید کار زیاد سختی باشد زیرا نرم افزار دوربین این دستگاه ساده بود و کیفیت تصویرهای ثبت شده نیز چنگی به دل نمی زد.