دیجیزا/اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) به موشک جدید بلو اوریجین که قرار است ۲۹ تیر جف بزوس را به فضا بفرستد، مجوز داد. بزوس به همراه برادرش سوار کپسول نیو شپرد می‌شود و در کنار ۴ نفر دیگر به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری زمین می‌رود.

بلو اوریجین برای دریافت مجوز نیو شپرد باید عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کپسول را در آزمایش NS-15 به تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ به اثبات می‌رساند. این شرکت حالا با مجوز FAA می‌تواند سرنشینان خود را به بالاتر از مرز شناخته‌شده فضا موسوم به خط «کارمان» ببرد. بوستر بلو اوریجین در نهایت از نیو شپرد جدا می‌شود و به زمین برمی‌گردد، ولی خود کپسول همچنان بالا می‌رود تا در نهایت به فضا برسد. آن‌گاه ارتفاع خود را کم می‌کند و با سه چتر نجات فرود می‌آید.

ریچارد برانسون چند روز پیش با پیشی گرفتن از جف بزوس به اولین میلیاردری تبدیل شد که به فضا رفته است. البته بلو اوریجین قبول نداشت که ویرجین گلکتیک واقعا به فضا می‌رود، چون برانسون تقریبا تا ارتفاع ۸۶ کیلومتری بالا رفت و از خط کارمان نگذشت. ولی در هر حال، جف بزوس انجام این ماموریت را به او تبریک گفت.


  
نقطه مشترک ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین این است که هیچ‌کدام از آن‌ها مسافران خود را به مدار زمین نمی‌برند. ولی اسپیس ایکس وعده داده که در دنباله سال یک پرواز مداری واقعی را برای مسافران این شرکت تدارک ببیند. با توجه به تجهیزات و کارکردهای متفاوت هر یک از این شرکت‌ها، قیمت صندلی آن‌ها هم متفاوت است.

مسافران ویرجین گلکتیک برای رزرو هر صندلی باید ۲۵۰ هزار دلار پول بپردازند. کسانی که می‌خواهند با فضاپیمای نیو شپرد به فضا بروند احتمالا باید ۵۰۰ هزار دلار پول کنار بگذارند و طرفداران اسپیس ایکس هم برای یک سفر ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی باید رقم هنگفت ۵۵ میلیون دلاری را پرداخت کنند.