کلیک/ سامسونگ گلکسی S20 اولترا و نوت ۲۰ اولترا بعد از بروزرسانی نرم افزاری اخیر با مشکل شارژ بی سیم مواجه شده اند و هنوز علت این مشکل مشخص نشده است.

در اوکتبر یک بروزرسانی جدید نرم افزاری برای گوشی‌های سامسونگ گلکسی S20  اولترا و گلکسی نوت ۲۰ منتشر شد؛ اما این طور که به نظر می‌رسد پس از نصب این بروزرسانی، شارژ بی سیم این گوشی‌ها دچار مشکل شده است.

براساس گزارش  PhoneArena  تعدادی از کاربران گوشی‌های سامسونگ با مشکل شارژ بی سیم مواجه شدند. این مشکل در مجامع رسمی و غیر رسمی به اشتراک گذاشته شده است. اولین مشکل ایجاد شده در این بروزرسانی مربوط به شارژر بی سیم شخص ثالث است که بعد از بروزرسانی جدید برای گوشی‌های نام برده شده کار نمی کنند. البته به نظر نمی‌رسد که این مشکل روی شارژرهای بی سیم ساخت سامسونگ اثری گذاشته باشد و برای آن‌ها نیز مشکلی ایجاد کرده باشد.

کاربران گزارش داده اند که شارژ بی سیم بعد از چند ثانیه دچار مشکل می شود در حالی که این مشکل قبلا در هیچ کدام از شارژرهای شخص ثالث سامسونگ نبوده است. هنوز مشخص نیست که چه عاملی باعث ایجاد مشکل شارژ بی سیم در این گوشی‌های پرچمدار سامسونگ شده است ولی قطعا راه‌حلی برای این مشکل پیدا خواهد شد.

به نظر می‌رسد که مشکل شارژ بی سیم با خاموش کردن NFC برطرف می شود. این راه حل توسط جیمز دریزل در انجمن XDA Developers پیدا شده است و در حال حاضر یک راه حل غیر رسمی است. متاسفانه هنوز نمی توان علت ایجاد این مشکل را توضیح داد و هنوز راه حل رسمی نیز برای رفع این مشکل ارائه نشده است.