دیجیزا/ وزیر ارتباطات گفت: برنامه تحول دیجیتال پستی کشور با هدف ارائه خدمات نوین در کشور اجرایی می‌شود.
محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد تاکید کرد: برنامه تحول دیجیتال پستی کشور را با هدف ارتقا مدیریت عملیات، هوشمند سازی شبکه پستی و ارائه خدمات نوین برای مردم پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ترافیک ارسال مرسولات پستی ۵ برابر شده است، گفت: بخشی از این افزایش ترافیک در دوران شیوع کرونا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز تبادل پستی شیراز گفت: ترافیک مرسولات پستی هم اکنون ۲.۲ میلیون مرسوله است که باید به ۵ میلیون برسد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هدف گذاری برای درآمد شرکت ملی پست ایران تا پایان سال ۹۹، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: هم اکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این هدفگذاری محقق شده و باید تا پایان سال شرکت ملی پست ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا به دلیل تحریم ها، مبادله بسته های پستی خارج با مشکلاتی مواجه شد، ادامه داد: این مشکلات با اقدامات صورت گرفته هم اکنون رفع شده است و با تفاهم نامه هایی که با سایر کشورها منعقد شده ترافیک پستی خارج از کشور سر و سامان پیدا کرده است.

در این مراسم از زحمات حسین نعمتی مدیرعامل پیشین پست تقدیر شد و رمضانعلی سبحانی فر رسما به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست معارفه شد.