دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

برترین اختراعات در 2022 که شاید بی‌خبر باشید

برترین اختراعات در 2022 که شاید بی‌خبر باشید

طی سال گذشته فناوی های متنوع جدیدی نوآوری شد که در این گزارش گروهی از مهم ترین اختراعات فناوری برای سال  ۲۰۲۲ را معرفی می کنیم:

دستگاه تشخیص ویروس کرونا برای فضاهای شخصی

ViraWarn، یک دستگاه هشدار و شناسایی که ویروس کرونا در فضای شخصی است، یکی از قابل توجه ترین اختراعات سال ۲۰۲۲ است. این دستگاه در صورت نزدیک شدن به یک ویروس و انواع آن، فورا و با دقت به شما هشدار می دهد. این یک افزودنی عالی به فضای خانه و محل کار شما است تا از شما در برابر بیماری محافظت کند.

 باتری های با عمر بالا

ما بیش از هر زمان دیگری به منابع انرژی سبز وابسته هستیم. اما وقتی خورشید غروب می کند، توانایی ذخیره برق برای استفاده بعدی برای اپراتورهای شبکه ضروری می شود. باتری های جدید مبتنی بر آهن می توانند با این مشکل مقابله کنند.

باتری ها از منابعی ساخته شده اند که به راحتی در دسترس هستند و از نظر هزینه و فایده از اشکال سنتی ذخیره سازی شبکه بهتر عمل می کنند.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

تبلت صفحه تاشو

ایسوس با همکاری ZenBook اولین صفحه نمایش تاشو را برای تبلت ساخته است. هنگامی که باز می شود، صفحه نمایش ۱۷ اینچی دارد و به راحتی می توان آن را به صفحه کلید بلوتوث متصل کرد یا می توانید به سادگی نیمه پایینی دستگاه را برای دسترسی تایپ تا کنید. این اختراع فن‌آوری منحصربه‌فرد در میان نوآورانه‌ترین اختراعات سال ۲۰۲۲ قرار دارد و با تمرکز بر عملکرد و ارگونومی، به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی کسب و کار خود را به هر مکانی که می‌خواهند ببرند.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

سیستم تبدیل متن به تصویر DALLE ۲

سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی که متون را با کیفیت بالا به تصویر تبدیل می کند. این برنامه توسط OpenAI تولید شده است و برای ایجاد تمام تصاویر برجسته برای وبلاگ های شخصی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. وقتی صحبت از اختراعات می شود، شرکت OpenAI پشت DALLE 2 جهشی کوانتومی با هوش مصنوعی در این سیستم انجام داده است.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

برنامه تنظیم مجدد خواب

تنظیم مجدد خواب، خواب شما را در طول شب ردیابی می کند و نکات و ترفندهایی را برای سریعتر به خواب رفتن ارائه می دهد. اگرچه ارتباط مستقیمی با کار ندارد، اما تأثیر زیادی روی کار دارد و استراحت شبانه خوب بر تمرکز، سطح استرس و توانایی شما برای پردازش افکار پیچیده تأثیر می گذارد.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

بطری آب هوشمند HidrateSpark Pro اپل

بطری آب هوشمند HidrateSpark Pro میزان آب مصرفی شما را بر اساس فعالیت روزانه شما محاسبه می کند. به علاوه، زمانی که زمان هیدراته شدن فرا می رسد، به شما اطلاع می دهد و هرگونه حدس و گمان را از تعیین نیازهای مصرفی آب حذف می کند. ترکیب این نوع آوری با فناوری اصلی موجود، آن را به یکی از بهترین اختراعات فنی سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

دستگاه تاشو پروتئین هوشمند AlphaFold۲

پروتئین ها تقریباً در هر فرآیند سلولی در بدن نقش دارند. کاری که پروتئین انجام می دهد بستگی به نحوه تا شدن آن دارد. با این حال، درک ساختار یک پروتئین می تواند زمان زیادی را ببرد. اکنون که هوش مصنوعی (AI) در قالب AlphaFold2 این معمای بیولوژیکی طولانی مدت را حل کرده است، ممکن است بتوانیم به سرعت داروهایی برای انواع بیماری ها تولید کنیم.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

ماشین های پرنده

بهترین اختراع فنی سال ۲۰۲۲ خودروی پرنده است، خودرویی که می تواند پرواز و روی زمین حرکت کند و انرژی آن از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. همچنین بسیار سریع است و می تواند در عرض ۲ ثانیه از ۰ به ۶۰ برسد.

ماشین پرنده یک اختراع عالی است، زیرا به کاهش ترافیک و آلودگی کمک می کند و همچنین حمل و نقل را سریع تر و آسان تر می کند.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید

مولدهای تصویر هوش مصنوعی

تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر سفارشی ایجاد کنند که برای هر موقعیتی مناسب هستند و آنها را به ابزاری ضروری برای هر کسی در دنیای تجارت تبدیل می‌کند.

برترین اختراعات در  2022 که شاید بی‌خبر باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *