استفاده از چرم سیلیکونی سازگار با محیط‌زیست در سری شیائومی ۱۲S علاوه‌بر افزایش مقاومت این گوشی‌ها، دردست‌گرفتن آن‌ها را راحت‌تر می‌کند و باعث خواهد شد به‌سادگی از دست کاربران لیز نخورند.
 
شیائومی در رویداد چهارم جولای (۱۳ تیر) سری جدید شیائومی ۱۲S را رونمایی خواهد کرد. اکنون یکی از منابع خبری اشاره کرده است که بدنه‌ی این گوشی‌ها از ماده‌ی چرمی سازگار با محیط‌زیست ساخته شده که بسیار مقاوم است و دردست‌گرفتن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. این اولین‌بار است که شیائومی گوشی هوشمندی با چرم سیلیکونی سازگار با محیط‌زیست تولید می‌کند.

به‌گزارش Gizmochina، چرم سیلیکونی سازگار با محیط‌زیست دوام دستگاه را افزایش درخورتوجهی می‌دهد؛ زیرا می‌توان آن را به‌راحتی تمیز کرد و دربرابر پوسته‌شدن و بریدگی نیز مقاوم است. علاوه‌براین، برای جلوگیری از لیزخوردن دستگاه از دست کاربر، لایه‌ای سفارشی در روی بدنه‌ی این سری از گوشی‌های شیائومی قرار داده شده است. بدین‌ترتیب سری شیائومی ۱۲S برخلاف بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی که از بدنه‌ی شیشه‌ای صاف بهره می‌برند، از بافت مناسبی برخوردار خواهند بود و امکان لیزخوردن آن‌ها از دست کاربر کمتر خواهد بود.

گفته می‌شود شیائومی ۱۲S در سه مدل عرضه خواهد شد: شیائومی ۱۲S و شیائومی ۱۲S پرو و شیائومی ۱۲S اولترا. مشخصات هر سه گوشی در جمع‌بندی‌های قبلی فاش شده است. طبق گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود مدل قوی‌تر این گوشی به‌جای Snapdragon 8 Gen1 به Snapdragon 8+ Gen1 مجهز شود. شیائومی ۱۲S اولترا احتمالاً با دوربین پشتی مستطیل‌شکل معرفی خواهد شد و از دوربین‌های ساخته‌شده با همکاری لایکا بهره خواهد برد. بخش جلویی این گوشی نیز تقریباً بدون حاشیه خواهد بود و فقط دوربین سلفی در بریدگی پانچ‌هول آن تعبیه شده است.

انتظار می‌رود شیائومی ۱۲S اولترا به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی AMOLED LTPO با وضوح QHD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود. علاوه‌براین، از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به بلندگوهای Harman Kardon و وای‌فای ۶E و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ اشاره کرد.

درنهایت، انتظار می‌رود پرچم‌دار جدید شیائومی به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شود. این دستگاه از شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی خواهد کرد و با شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات نیز سازگار خواهد بود.