پاک کردن پس‌زمینه‌ عکس‌ها می‌تواند برای بسیاری از کاربران تازه‌کار کاری سخت و ناامید کننده باشد، اما ما در این مقاله قصد داریم تا ۵ وب‌سایت رایگان و بسیار کاربردی برای حذف بک‌گراند تصاویر به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این سایت‌ها به راحتی و در کمترین زمان ممکن از تصاویر ثبت شده‌ی خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. پس اگر از کاربران اهل عکاسی هستید، خواندن تا انتهای این مقاله را از دست ندهید.

این شرایط ممکن است بارها و بارها برای شما اتفاق افتاده باشد. زمانی که شما یک تصویر بسیار زیبایی را با استفاده از دوربین یا گوشی هوشمند خود ثبت می‌کنید، اما بعدها متوجه می‌شوید که پس‌زمینه عکس خیلی زیبا نیست و در واقع تصویر ثبت شده‌ی شما را خراب می‌کند. در این حالت ممکن است به دنبال روش‌هایی برای حذف آن باشید.

بدیهی است که روش‌ها و شیوه‌های مختلفی برای حذف پیش‌زمینه تصاویر عکس‌ها وجود دارد که یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌ها استفاده از نرم‌افزار قدرتمند فتوشاپ است. طبیعتاً استفاده از این نرم‌افزار نیاز به تخصص خاصی دارد که هر کاربری نمی‌تواند به راحتی آن را انجام دهد. بنابراین شما می‌توانید با این ۵ وب‌سایت رایگانی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، بدون نیاز به دانستن مهارت‌های فتوشاپ، پس‌زمینه عکستان را عوض کنید. در حقیقت شما به هیچ وجه نیازی به مهارت ویرایش عکس جهت تغییر پس‌زمینه تصاویر ندارید، زیرا این ابزارها به صورت خودکار بک‌گراند تصاویر را حذف می‌کنند.

۱. وب‌سایت remove.bg

اولین ابزار آنلاینی که قصد معرفی آن را داریم، وب‌سایت remove.bg است. اگر به دنبال وب‌سایتی کاربردی و در عین حال راحت برای حذف بک‌گراند تصاویر خود هستید، سایت remove.bg می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای انتخاب باشد. remove.bg رابط کاربری ساده‌ای دارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تصویری که می‌خواهید بک‌گراند آن را حذف کنید، درون این سایت آپلود کنید. این وب‌سایت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تنها در عرض ۵ ثانیه و به صورت خودکار، پس‌زمینه تصویر شما را حذف کرده و یک تصویر بدون بک‌گراند به شما ارائه می‌دهد. در واقع این ابزار هوش مصنوعی هر فردی که در عکس‌ها باشد را تشخیص داده و سپس آن را حذف می‌کند.

شما می‌توانید تصاویر ادیت شده‌ی خود را با کیفیت استاندارد و به صورت رایگان دانلود کنید. اما اگر اشتراک این سرویس را خریداری کنید، می‌توانید عکس‌ها را با کیفیت بسیار بالایی دانلود کنید. قیمت اشتراک آن از ۹ دلار شروع می‌شود و تا ۳۸۹ دلار افزایش می‌یابد. این وب‌سایت سرعت خوبی در تشخیص و حذف بک‌گراند تصاویر دارد و یک قابلیت خوبی که دارد این است که شما می‌توانید قبل از دانلود تصاویر آن را ویرایش نیز کنید، بنابراین این سایت ابزارهای مورد نیاز شما را در خود گنجانده است.

در این وب‌سایت گزینه‌هایی برای جایگزینی بک‌گراند تصاویر وجود دارد. شما می‌توانید پس از حذف پیش‌زمینه تصویر، بک‌گراند مورد نظر خود را آپلود کنید تا درون تصویر قرار گیرد. همچنین این قابلیت نیز برای شما وجود دارد تا بتوانید به جای حذف بک‌گراند عکس آن را تار کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از API Remove.bg استفاده کنید تا از کارایی دیجیتالی بیشتری در این وب‌سایت بهره ببرید. همانطور که به آن اشاره شد، اکثر خدمات این سایت رایگان هستند. اما شما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک از سرویس‌های ویژه آن استفاده کنید. در مجموع باید گفت که این وب‌سایت یکی از بهترین ابزارهای آنلاینی است که می‌توانید از آن برای حذف پس‌زمینه تصاویر بهره ببرید.

۲. وب‌سایت Adobe Creative Cloud Express

ابزار آنلاین بعدی، وب‌سایت Adobe Creative Cloud Express است. Adobe Creative Cloud Express در واقع مجموعه‌ی کاملی از ابزارهایی است که می‌توانید از طریق مرورگر گوشی‌هوشمند یا کامپیوتر خود به آن دسترسی پیدا کنید. این وب‌سایت یک پلتفرم خلاقانه‌ی ابری است که توسط کمپانی Adobe و با هدف ایجاد گرافیک‌های برجسته‌، انواع آگهی‌ها، لوگو‌ها و موارد دیگر توسعه یافته است. قبل از شروع توضیحات باید اشاره کینم، استفاده از این برنامه نیاز به دانش خاصی ندارد و همه‌ی کاربران می‌توانند از قابلیت‌های بسیار خوب این سایت بهره ببرند.

در اینجا ما روی حذف بک‌گراند تصاویر تمرکز می‌کنیم، کاری که این ابزار آنلاین به خوبی از پس انجام دادنش بر می‌آید. برای این کار باید تصویر مد نظر خود را با کشیدن و رها کردن درون سایت آپلود کنید تا این سرویس فرآیند حذف بک‌گراند را آغاز کند. باید خاطر نشان کنیم که این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد، اما نتیجه‌ی کار بسیار شما را راضی خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید از ابزارهای ویرایش تصاویر این وب‌سایت نیز بهره ببرید، اما ابتدا باید حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

با ثبت نام در این وب‌سایت، تصویر شما با گزینه‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از بک‌گراندها و قاب‌های پیشنهادی این ابزار آنلاین برای زیبایی بیشتر تصویرتان استفاده کنید. حتی می‌توانید به آن‌ها آیکون‌ها و انیمیشن‌های جذابی اضافه کنید. الگوهای زیادی نیز در این سایت برای بهره‌گیری کاربران قرار دارد. اکثر این سرویس‌ها به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند، اما برخی سرویس‌های پولی و اشتراکی نیز در این وب‌سایت به چشم می‌خورد. برای مثال اگر بخواهید برای حذف بک‌گراند تصویرتان، گزینه‌های خاصی را اعمال کنید نیاز به خرید حق اشتراک خواهید داشت.

۳. وب‌سایت Slazzer

اگر به دنبال یک سرویس حذف بک‌گراند تصاویر با بهترین عملکرد هستید، پیشنهاد ما به شما وب‌سایت Slazzer است. این وب‌سایت دقیقاً عملکردی مشابه به سایر ابزارهای آنلاین حذف تصویر پس‌زمینه دارد. برای این کار باید تصویر مد نظر خود را با کشیدن و رها کردن درون سایت آپلود کنید تا این سرویس فرآیند حذف بک‌گراند را آغاز کند. در واقع فناوری هوش مصنوعی Slazzer می‌تواند به طور خودکار پس‌زمینه تصویر را حذف کرده و آن را با شفافیت، رنگ ثابت یا هر تصویر پس‌زمینه دیگر جایگزین نماید.

درون این سایت گزینه‌های ویرایش مختلفی نیز وجود دارد که همانند وب‌سایت remove.bg برای بهره‌گیری از آن‌ها نیاز به خرید حق اشتراک است. با پرداخت حق اشتراک این سایت حذف بک‌گراند می‌تواند تصاویر ادیت شده را با کیفیت بسیار خوب دانلود کنید. همچنین قابلیت ادیت قبل از دانلود تصاویر نیز در دسترس کاربران قرار دارد. ویژگی‌های نظیر تار کردن بک‌گراند، تنظیم بخش‌های حذف شده‌ی تصویر و اضافه کردن تصویر پیش‌زمینه جایگزین همگی در این وب‌سایت دیده می‌شود.

چیزی که این وب‌سایت را از سایر سرویس‌های آنلاین حذف بک‌گراند متمایز می‌کند، این است که عملکرد بهتری را به کاربرانش ارائه می‌دهد. در حالی که بسیاری از سایت‌ها در فرآیند جداسازی تصاویر پس‌زمینه در شرایط نوری مناسب عملکرد خوبی دارند، اما این ابزار آنلاین در تصاویر با شرایط نوری نامناسب نیز می‌تواند به بهترین شکل ممکن کار را برای شما به سرانجام برساند و نتایج هر بار در چالش برانگیزترین شرایط نیز دقیق خواهد بود.

۴. وب‌سایت PhotoRoom

وب‌سایت حذف بک‌گراند دیگری که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، سایت PhotoRoom است. PhotoRoom یک سرویس آنلاین حذف تصاویر پس‌زمینه است که توسط Artizans of Photo Video Background توسعه یافته است. اگر در مقوله‌ی حذف تصاویر بک‌گراند سرعت عمل برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، این وب‌سایت مناسب شماست.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تصویر مد نظر خود را با کشیدن و رها کردن درون سایت آپلود کرده تا این سرویس فرآیند حذف بک‌گراند را شروع کند. شما قادر خواهید بود به سادگی هر چه تمام‌تر پس‌زمینه تصاویر را حذف کرده و یک تصویر جایگزین را برای آن‌ها انتخاب نمایید. همچنین در این وب‌سایت بیش از هزار الگوی مختلف برای انواع ویرایش‌ها در دسترس قرار دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از خلاقیت خود تصاویر را شخصی‌سازی و ویرایش نمایند.

در مجموع می‌توان گفت اگر قصد دارید تا به سرعت بک‌گراند تصویری را حذف کنید و از طرفی نمی‌خواهید خود را درگیر ایجاد حساب کاربری و پرداخت حق اشتراک کنید، Photoroom بهترین گزینه برای شماست.

۵. وب‌سایت PhotoScissors

در نهایت می‌رسیم به معرفی آخرین وب‌سایت حذف تصویر پس‌زمینه این مقاله که PhotoScissors نام دارد. اگر به دنبال یک سرویس آنلاین کاربردی برای حذف تصاویر بک‌گراند هستید، وب‌سایت PhotoScissors با دارا بودن رابط کاربری قوی به همراه گرافیک عالی به خوبی تمامی نیازهای شما را در زمینه‌ی ابزار حذف پس‌زمینه تصاویر برآورده می‌سازد.

آپلود کردن تصاویر درون این وب‌سایت بسیار ساده است و شما می‌توانید تصویر مد نظر خود را با کشیدن و رها کردن درون سایت بارگزاری کنید. بعد از آپلود عکس، شما قادر خواهید بود تنها با یک کلیک روی منطقه مورد نظر تصویر بک‌گراند را کاملاً حذف کنید و در این حالت تصویر اصلی شما هیچ افت کیفیتی نخواهد داشت. همچنین قبل از دانلود تصویر، گزینه‌های ویرایش زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید بر حسب سلیقه و نیاز خود از آن‌ها بهره ببرید.

در این قسمت شما قادر خواهید بود تا تصویر زمینه را عوض کنید و جزئیات دیگری را نیز تغییر دهید. همانطور که در ابتدای توضیخات این وب‌سایت اشاره شد، رابط کاربری این سایت نیز بسیار آسان است. بعد از پیاده‌سازی تغییرات مد نظر می‌توانید تصویر را دانلود کنید. این سرویس آنلاین نیز همانند اکثر سایت‌ها برای دانلود عکس با کیفیت بالا از کاربرانش حق اشتراک دریافت می‌کند. اما برای دانلود با کیفیت استاندارد تصاویر شما نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

در مجموع می‌توان گفت که وب‌سایت PhotoScissors با دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر سادگی و کاربردی بودن رابط کاربریش می‌تواند تجربه‌ی مفید و بیاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای پاک کردن پس‌زمینه تصاویر سرویس‌های آنلاین متعددی در اینترنت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ممکن است مزایا و معایب مربوط به خود را داشته باشند. در این مقاله ما به بررسی و معرفی ۵ وب‌سایت آنلاین و کاربردی حذف تصویر پس‌زمینه عکس‌ها پرداختیم و سعی کردیم تا در بخش توضیحات مزایا و معایب هر کدام از این سایت‌ها را برای شما شرح دهیم تا شما بتوانید با جمع‌بندی و در نظر گرفتن نیازهای خود بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما جالب توجه بوده باشد.