کلیک/ در این مطلب قابلیت های مخفی واتساپ را بررسی می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید از امکانات این پیام‌رسان محبوب، بهتر استفاده کنید.  

واتساپ یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در دنیا است و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. اخیرا تعداد کاربران این پیام‌رسان در ایران نیز افزایش پیدا کرده است؛ به همین دلیل در این مطلب قابلیت های مخفی واتساپ را بررسی می‌کنیم تا با کاربردهای مختلف این اپلیکیشن آشنا شوید. 

۱- چه کسی پیام شما را خوانده است؟

یکی از قابلیت های مخفی واتساپ که افراد زیادی با آن‌ آشنایی ندارند، امکان مشاهده زمان خوانده شدن پیام‌ها است. در واتساپ به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که چه کسی پیام شما را خوانده است. برای این کار تنها کافی است انگشت خود را روی پیام موردنظر نگه دارید و روی سه نقطه بالا و سمت راست نمایشگر ضربه بزنید. سپس در منوی کوچکی که باز می‌شود، روی گزینه info ضربه بزنید تا صفحه جدیدی باز شود. 

اگر پیام مورد نظر شما داخل یک گروه باشد، در این صفحه و در بخش Read مشخص می‌شود که کدام یک از اعضای گروه پیام شما را مطالعه کرده‌اند و در بخش Delivered نام افرادی که پیام شما به دستشان رسیده مشخص می‌شود. اگر پیام مورد نظر شما در چت شخصی با یک فرد باشد، در بخش Read زمان دقیقی که پیام توسط فرد مطالعه شده نوشته می‌شود. 

۲- چگونه چت‌های واتساپ را پین کنیم؟

اگر واتساپ شما شلوغ است و در گروه‌های زیادی عضو هستید یا با افراد زیادی صحبت می‌کنید، می‌توانید چت‌های مهم خود با افرادی که در روز زیاد با آن‌ها در ارتباط هستید را پین کنید تا بالای صفحه باقی بمانند و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. 

در گوشی‌های اندروید کافی است انگشت خود را روی چت موردنظر نگه دارید و روی دکمه سنجاقی که بالای صفحه نمایش داده می‌شوند ضربه بزنید. در گوشی‌های آیفون نیز تنها کافی است که چت فرد مورد نظر را به سمت راست بکشید و از بین گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، روی علامت سنجاق ضربه بزنید. 

۳- چگونه پیام ارسال شده را برای طرف مقابل هم پاک کنیم؟

یکی دیگر از قابلیت های مخفی واتساپ ، امکان حذف پیام‌ها برای دیگران است. در اپلیکیشن واتساپ کاربران می‌توانند بعد از اینکه پیامی را ارسال کردند، آن را هم برای خودشان و هم برای فرد مقابل حذف کنند. البته در این اپلیکیشن برخلاف تلگرام، محدودیت زمانی وجود دارد و تنها یک ساعت بعد از زمانی که پیام ارسال شده، قابل حذف برای طرف مقابل است. برای این کار باید انگشت خود را روی پیام موردنظر نگه دارید و بعد از اینکه گزینه Delete را انتخاب کردید، پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه Delete for everyone را انتخاب کنید. 

۴- چگونه زمان آخرین بازدید خود را مخفی کنیم؟

در اپلیکیشن واتساپ زمان آخرین بازدید شما از این اپلیکیشن، برای مخاطبان شما نمایش داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید مخاطبان شما و افرادی که شماره تلفن شما را دارند، زمان فعالیت‌تان را ببینند، می‌توانید به راحتی این قابلیت را غیرفعال کنید.

برای غیر فعال کردن این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی باید روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید و از منوی انتخاب شده، گزینه تنظیمات یا Setting را انتخاب کنید. سپس وارد بخش Account و بعد وارد بخش Privacy شوید و روی عبارت Last Seen ضربه بزنید. اکنون منوی کوچکی برایتان نمایش داده می‌شود و با انتخاب گزینه Nobody می توانید، زمان بازدید خود را برای همه مخاطبان غیرفعال کنید. 

در گوشی‌های آیفون باید از نوار پایین صفحه، وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید و بعد در قسمت Privacy، عبارت Last Seen را پیدا کنید و گزینه Nobody را انتخاب کنید. 

۵- چگونه Status خود را با مخاطبان به اشتراک بگذاریم؟

قابلیت Status در واتساپ مانند قابلیت استوری در اینستاگرام است و با استفاده از آن می‌توانید عکس یا نوشته‌ای را برای ۲۴ ساعت با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مدت زیادی نیست که این قابلیت به واتساپ اضافه شده و خوشبختانه با استقبال زیاد کاربران مواجه شده است. اگر شما هم دوست دارید عکس‌ها، ویدیوها و نوشته‌های خود را با مخاطبان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید، کافی است وارد بخش Status شوید و روی گزینه My Status که عکس پروفایل‌تان هم کنار آن قرار دارد ضربه بزنید. 

اکنون در صفحه جدیدی که باز می‌شود، یا باید عکس موردنظر خود را از گالری انتخاب کنید و یا باید در همان لحظه عکس بگیرید. بعد از انتخاب عکس، می‌توانید متنی را به عنوان کپشن زیر آن بنویسید یا روی عکس خود استیکر بچسبانید. بعد از اینکه به دلخواه خود عکس را ویرایش کردید، باید روی دکمه سبز رنگ ضربه بزنید تا به اشتراک گذاشته شود.