دیجیزا/ از قابلیت‌های دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا – Galaxy S21 Ultra در یک ویدیو رسمی رونمایی شد که درستی بسیاری از شایعات را تایید می‌کند.

معمولا هنگامی که صحبت از معرفی پرچمدار جدید شرکت سامسونگ در میان باشد، دوربین و قابلیت‌های آن بخش اجتناب‌ناپذیری از این بحث خواهد بود. با این وجود سامسونگ نیز در این زمینه به هیچ وجه طرفداران را نا امید نکرده و هرساله شاهد عرضه بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های این شرکت هستیم.

ویژگی‌های دوربین سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا
با این حساب، حال که گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ به صورت رسمی معرفی شده‌اند، بد نیست نگاهی به ویژگی‌های دوربین با کیفیت قوی‌ترین عضو این خانواده یعنی Galaxy S21 Ultra داشته باشیم که به تازگی تمامی قابلیت‌های آن طی یک ویدیو رسمی معرفی شده است.

تصاویر با وضوح بالا

ثبت تصاویر با وضوح بالا یا همان High Resolution مدت‌هاست که در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، اما نکته قابل توجه اینجاست که در گلکسی اس ۲۱ اولترا این کار را با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی انجام خواهید داد.

این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ثبت شده با کیفیتی را در گوشی ذخیره کنید و هنگام مشاهده آن، قادر باشید تا با زوم کردن داخل تصویر از عکس خود مجددا عکس بگیرید! البته این ویژگی پیش‌تر نیز در گوشی‌های هوشمند دیده شده بود، اما برتری دوربین Galaxy S21 Ultra تنها با این قابلیت شروع می‌شود.

قابلیت Zoom Lock

یکی از نکات بسیار جالب درباره بزرگ‌ترین عضو پرچمداران سری اس ۲۱ داشتن دو لنز تله‌فوتو و پریسکوپ است که قاعدتا اجازه ثبت تصاویر با کیفیت در حالت زوم را به شما می‌دهند؛ اما قابلیت جدید Zoom Lock به شما کمک می‌کند تا بتوانیپ تصاویر را با کمترین لرزش و وضوح بالا ثبت کنید.

هنگامی که بیشتر از ۳۰ برابر روی یک تصویر زوم کنید، نقشه کوچکی بالای صفحه نمایان خواهد شد که با زدن روی آن می‌توانید تمرکز دوربین‌ها را روی جسم مورد نظر قفل کرده و سپس تصویری بدون لرزش از آن را ثبت کنید.

حالت پیشرفته Night Mode

گرفتن تصاویر در شب شاید هرگز نتوانست از بهترین گزینه‌های پیشنهادی در لیست ویژگی‌های دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا باشد، اما حال در Galaxy S21 Ultra شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.

با وجود سنسورهای تشخیص نور خودکار، به راحتی می‌توانید تصاویر با کیفیت استودیو را با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ ثبت کنید. برای مثال بهتر است به نمونه مقایسه آن با گلکسی اس ۲۰ اولترا دقت کنید.

به هر حال قابلیت کاهش پیشرفته نویز و همچنین ثبت تصاویر در کمترین نور و حتی در تاریکی، ممکن است دوربین سامسونگ گلکسی اس ۲۱ را به بهترین در سال ۲۰۲۱ تبدیل کند.

ضبط ویدیوهای فوق‌العاده طبیعی با کمترین لرزش

گلکسی اس ۲۱ اولین گوشی هوشمندی است که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K با تمام لنزها را در دسترس کاربران قرار می‌دهد‌. این امر باعث می‌شود تا در مقایسه با گلکسی اس ۲۰ اولترا، پرچمدار جدید سامسونگ بتواند نرخ فریم طبیعی‌تر و بهتری را ارائه دهد که به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

همچنین قابلیتی به نام Super Steady به شما کمک می‌کند تا حتی در بدترین شرایط و لرزش مداوم دست، ویدیوهای خود را روان و با کمترین میزان لرزش ثبت کنید.

حالت Single Take

از ویژگی‌های بی‌نظیر گوشی Galaxy S21 Ultra بدون شک حالت ارتقا یافته Single Take خواهد بود که حال می‌تواند با سیستم هوش مصنوعی خود تا ۵ برابر قدرت پردازش بیشتری را ارائه دهد.

با انتخاب این حالت در برنامه دوربین، می‌توانید طی ۵ تا ۱۵ ثانیه با تمامی لنزها تصاویر و ویدیوهای مختلفی را ثبت کنید که همگی پس از اتمام زمان گفته شده در اختیار شما قرار داده خواهند شد. همچنین در آخر تمامی تصاویر ثبت شده، یک ویدیو را پیدا خواهید کرد که با استفاده از هوش مصنوعی دقایقی از آن به صورت صحنه آهسته درآمده و خودکار تنظیم شده است!