دیجیزا/ در جریان کنفرانس “بیت کوین ۲۰۲۱” که در شهر میامی در حال برگزاری است، رییس جمهور السالوادور، در سخنرانی خود با اعلام موضع طرفداری از بیت کوین گفت که قصد دارد هفته آینده طرحی را ارایه دهد که به وسیله آن بیت کوین به عنوان پول رایج در این کشور شناخته شود.

السالوادور به اولین کشوری تبدیل می شود که بیت کوین را به صورت رسمی می پذیرد
در حالی که السالوادور کوچک ترین کشور آمریکای مرکزی است، نجیب آرماندو ابوکیله، رئیس جمهور این کشور با بیان پذیرفتن بیت کوین به عنوان پول رایج در کشورش گفت: در این راستا قرار است با شرکت Strike که یک شرکت پرداخت بیت کوین است، این طرح را پیاده سازی کند. مالک و موسس کمپانی Strike نیز با تایید این خبر موافقت خود برای این همکاری را اعلام کرد.

به نقل از news.bitcoin، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele) 39 ساله مدت هاست که به واسطه نظرات متفاوتش نسبت به سایر روسای جمهورهای کشورهای دیگر، به شهرت رسیده است. برای مثال، از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۹ تاکنون، بارها در مورد بیت کوین و مزایا و برتری هایش صحبت کرده است. او می گوید: برداشتن یک قدم کوچک برای بیت کوین، یک جهش بزرگ برای بشریت خواهد بود.

 
 کمپین چشم لیزری
او به تازگی به کمپین “چشمان لیزری ها” در توییتر پیوسته و حمایت خود از بیت کوین را به صورت علنی بیان کرده است. چشمان لیزری ها اعتقاد دارند قیمت بیت کوین به زودی به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می رسد و ارزش واقعی این رمزارز بسیار بیشتر از قیمت های کنونی است. در این کمپین، کاربران چشمان خود را به صورت لیزری در می آورند و به عنوان عکس پروفایل در توییتر قرار می دهند.

نکته جالب توجه در رابطه با مردم السالوادور این است که ۷۰ درصد مردم این کشور حساب بانکی ندارند و می توان رمزارزها را راه حلی بسیار مناسب برای پرداخت ها و سایر مبادلات پولی برای آن ها دانست. به نظر شما بیت کوین و سایر رمزارزها می توانند به عنوان پول رایج کشورها در آینده شناخته شوند؟