غول اینترنت چین یعنی بایدو به دنبال گسترش حضور خود در صنعت خودرو بوده و اخیراً یک کامیون تمام الکتریکی و سنگین‌وزن را معرفی کرده است. این کامیون که Xingtu نام دارد از ویژگی‌های خودران پیشرفته سود برده و کار طراحی آن توسط پینین فارینا انجام شده است. این کامیون از طریق زیر برند DeepWay بایدو معرفی شده و ضریب درگ پایین ۰.۳۵ دارد. DeepWay می‌گوید محصول موردبحث به باتری بزرگ ۴۵۰ کیلووات ساعتی مجهز بوده و در حداکثر ظرفیت باری خود یعنی ۴۹ تن می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ بپیماید. این شرکت همچنین خاطرنشان ساخته باتری را می‌توان تنها در عرض یک ساعت شارژ کرد.

کامیون Xingtu از تکنولوژی تعویض باتری هم برخوردار است و می‌توان تنها در عرض شش دقیقه باتری جدید را روی آن نصب کرد. بایدو از نظر ویژگی‌های خودران کم نگذاشته و کامیون خود را به سیستم هوشمند بزرگراهی تجهیز کرده است. این سیستم شامل ۱۱ دوربین، یک تشخیص دهنده مادون‌قرمز، ۵ رادار و حسگر لیدار است. طراحی ظاهری این کامیون سریعاً جلب‌توجه می‌کند زیرا در مقایسه با کامیون‌های کنونی بسیار روان‌تر به نظر می‌رسد. در نمای جلو چراغ‌های عمودی با نوار LED که در پهنای خودرو کشیده شده‌اند خودنمایی می‌کنند. این کامیون همچنین دارای یک جفت آینه جانبی و شیشه جلوی متمایز است.

پوشش‌های چرخ های جلو و پنهان شدن دیگر چرخ ها در بدنه باعث کاهش هرچه بیشتر ضریب درگ شده‌اند. بخش عقب تریلر هم به لطف چراغ‌های LED جلب‌توجه می‌کند. پینین فارینا همچنین کار طراحی کابین را انجام داده و این بخش شبیه هیچ کامیون دیگری نیست. برای مثال باید گفت Xingtu به فرمان دو پره و نمایشگر بزرگ مجهز شده است. این کامیون همچنین دارای نمایشگرهای کوچک در دستگیره درب‌ها، نمایشگرهایی روی ستون‌های A و یک نمایشگر بالای شیشه جلو است. صندلی نیمکتی ردیف دوم هم تعبیه شده است.

DeepWay تولید این کامیون را تائید نکرده اما می‌گوید روی تحقیق و توسعه و تولید کامیون‌های سنگین‌وزن با انرژی‌های جدید ادامه خواهد داد. این شرکت می‌خواهد در سال‌های پیش رو کامیون‌هایی با سطح خودران ۴ را توسعه دهد.