شرکت ولوکوپتر برای نخستین بار یک تاکسی هوایی ولوسیتی را در اندازه واقعی آن به طور موفقیت آمیز آزمایش کرد.

طبق گزارش ها در ماه دسامبر ۲۰۲۱ میلادی این وسیله نقلیه عمود پرواز که شبیه یک پهپاد عظیم با ۱۸ پروانه است، از منطقه ای نزدیک پاریس در فرانسه از زمین برخاست. در تصاویر و ویدئوهایی که از این رویداد منتشر شده، وسیله نقلیه مذکور به مدت یک دقیقه بالای زمین پرواز می کند و بعد به آرامی روی چمن ها فرود می آید.

شرکت آلمانی سازنده آن تصمیم دارد تاکسی هوایی ولو سیتی را تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده سرویس رسانی به مسافران کند.

ولوکوپتر نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی طرح اولیه ولو سیتی را رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون نمونه های مختلفی از این هواپیمای عمود پرواز ساخته شده و تاکنون ۱۵۰۰ پرواز آزمایشی با آنها انجام داده شده ست.

اما اکنون شرکت اعلام کرده درباره ترکیب نهایی هواپیما به نتیجه رسیده است. در بیانیه شرکت آمده است: این یک طراحی جدید و سیستمی تازه است. همچنین هواپیمای مذکور کاملاً الکتریکی است و ۱۸ پروانه دارد. تاکنون نمونه مشابه آن در جهان مشاهده نشده است.

نسخه کامل و بزرگ این وسیله نقلیه عمود پرواز می تواند ۲ نفر را جابه جا کند و همچنین قادر به پرواز به طور خودکار، کنترل از راه دور یا با حضور یک خلبان در کابین است. حداکثر سرعت آن نیز ۶۸ مایل برساعت است. علاوه بر آن با هر بار شارژ هواپیمای مذکور قادر به طی مسافت ۲۲ مایل است، بنابراین برای مسیرهای کوتاه شهری مناسب خواهد بود.

شرکت ولوکوپتر ادعا می کند با وجود تعداد زیاد پروانه ها، ولوسیتی ۴ بار کم سروصداتر از هلی کوپترهای معمول است.