دیجیزا/ به نظر می‌رسد تعداد بازی‌بازان فعال در هر ماه برای بازی Minecraft از مرز ۱۴۰ میلیون نفر عبور کرده است که آمار بسیار بالایی به حساب می‌آید.

همان‌طور که اطلاع دارید، اکنون بیش از ۱۲ سال از انتشار بازی Minecraft بر روی پلتفرم‌های گوناگون می‌گذرد. این بازی از همان ابتدای کار به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرد و منتقدان نیز آینده‌ی درخشانی را برای آن متصور بودند. همین اتفاق هم رقم خورد و Minecraft رکوردهای عجیب و غیرقابل باوری را جابه‌جا کرد. در همین راستا، تیم سازنده امروز آمار تازه‌ای را از تعداد بازی‌بازان این اثر در دسترس قرار داد. این‌طور که پیداست، این بازی ماهانه بیشتر از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد که این در نوع خود بی‌نظیر است.

آمار گفته شده نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است و یکی از دلایل آن را باید عرضه‌ی بیشتر به‌روزرسانی‌ها برای Minecraft به حساب آورد. خوشبختانه استودیوی موجانگ (Mojang) همچنان به پشتیبانی خود از این اثر ادامه می‌دهد و قصد ندارد تا آن را به حال خود رها کند. شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن افراد نیز یکی دیگر از عوامل افزایش هواداران Minecraft بود؛ چرا که می‌توان ساعت‌ها در این عنوان سرگرم شد و لذت برد.

در گذشته نیز در مورد رکوردهای بازی Minecraft در پلتفرم‌های یوتیوب و توییچ صحبت شده بود. با توجه به این که این آمار روند صعودی دارد و روز به روز در حال افزایش است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده افرادی بیشتری از این اثر استقبال کنند.

Minecraft از سری عناوین دوست‌داشتنی در ژانرهای ماجراجویی و بقا است که ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی به دست افراد رسید و استقبال بی‌نظیری هم از آن به عمل آمد. این عنوان هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی، کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ و همچنین سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل تجربه است.