دیجیزا/ صفحه رسمی ایکس باکس در توییتر دقایقی پیش به صورت رسمی از کنسول‌ ایکس باکس سری اس به عنوان مدت ارزان قیمت‌تر کنسول نسل نهمی مایکروسافت رونمایی کرد.
   
ساعاتی بعد از فاش شدن تصاویر و مشخصات مربوط به قیمت و ظاهر کنسول ایکس باکس سری اس، صفحات اجتماعی مایکروسافت در توییتر و اینستاگرام رسماً اقدام به انتشار پست معرفی این کنسول کردند. سایت ویندوز سنترال به‌استناد منابع رسمی خودش، اعلام کرده بود که قیمت ایکس باکس سری اس ۲۹۹ دلار و قیمت ایکس باکس سری ایکس هم ۴۹۹ دلار خواهد بوده و هردو کنسول، در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) عرضه خواهند شد.

در متن توییت مایکروسافت نوشته شده که «بهتر است این خبر را رسمی کنیم، کنسول Xbox Series S؛ عملکرد نسل جدید در کوچکترین کنسول ایکس باکس تا به این تاریخ؛ قیمت: ۲۹۹ دلار». در ادامه نیز وعده انتشار اطلاعات تکمیلی برای آینده نزدیک داده شده است.

مدت زیادی است که از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مبنی بر وجود یک نسخه ارزان قیمت و ضعیف تر از کنسول ایکس باکس سری ایکس می‌گذرد. در واقع علاقه‌مندان تنها منتظر اعلام رسمی این خبر از سوی مایکروسافت بودند. تا این که چند ساعت پیش، اولین تصاویر واقعی از ظاهر این کنسول لو رفت. بعد از آن نیز مایکروسافت تصمیم گرفت تا بالاخره این خبر را در صفحات رسمی خود تأیید کند.

در هفته‌های گذشته نیز نشانه‌ها و مدارک متعددی مبنی بر قطعی بودن وجود این نسخه از نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت در اینترنت منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان به اشاره به نام ایکس‌باکس سری اس در آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز، بروشورهای تبلیغاتی سرویس ایکس‌باکس گیم پس، جعبه‌ی کنترلرهای جدید ایکس‌باکس و همچنین ارائه‌ی مشخصات کامل سخت‌افزاری این دستگاه توسط اینسایدرها و منابع مطلع اشاره کرد.

براساس اعلام رسمی مایکروسافت، این کنسول ۲۹۹ دلار(حدود ۶.۸ میلیون تومان) قیمت خواهد داشت که برای محصولی با ویژگی‌های نسل بعد (با رزولوشن پایین‌تر) می‌تواند قیمتی عالی محسوب شود.

باید در روزهای آینده منتظر ارائه مشخصات سخت افزاری این کنسول نیز باشیم. انتظار می‌رود ایکس باکس سری اس با حدود یک سوم توان پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس، یعنی ۴ ترافلاپس عرضه شود. البته براساس پیش‌بینی‌ها، این کنسول برخی از مشخصات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد، از قبیل نسل جدیدِ پردازنده‌های AMD و حافظه SSD را دارا خواهد بود.