قابلیت Pure Mode در MIUI 13 این امکان را در اختیار کاربران گوشی‌های شیائومی می‌گذارد تا با خیال راحت‌تری از گوشی خود استفاده کنند.

شیائومی از قابلیت Pure Mode در MIUI 13 رونمایی کرد که می‌تواند دستگاه شما را از شر فایل‌های بی‌مصرف در امان نگه دارد. سپتامبر سال گذشته، این کمپانی شروع به استخدام آزمایش کننده‌هایی برای این قابلیت در چین کرد. اکنون خبر می‌رسد که این قابلیت در اختیار کاربران چینی گوشی‌های شیائومی قرار گرفته است.

قابلیت Pure Mode در MIUI 13 چیست؟
“Pure Mode” یک قابلیت نرم افزاری است که به شما کمک می‌کند گوشی‌تان را از فایل‌های بی‌مصرف، ویروس‌ها و بدافزارها در امان نگه دارید. این حالت تمام فایل‌ها و پوشه‌های داخل گوشی و همینطور اپلیکیشن‌های نصب شده روی آن را اسکن می‌کند تا مطمئن شود هیچ فایل مشکوکی در آن وجود ندارد. این حالت بسیار شبیه به قابلیت “Security Check” در رابط کاربری “ColorOS” گوشی‌های اوپو، ریلمی و وان پلاس است.

با این حال، یکی از تفاوت‌های بزرگ بین این دو، اسکن اپلیکیشن‌ها بعد از نصب توسط Security Check درحالیست که قابلیت Pure Mode در MIUI 13 خود فایل‌های APK را پیش از نصب اسکن می‌کند و بعد از اینکه از سلامت آن اطمینان حاصل کرد، اجازه نصب را به کاربر می‌دهد.

اگر هر نوع فایل مخرب، ویروس یا بدافزاری یافت شود، قابلیت پیور مود به شما اطلاع می‌دهد. این به خود کاربر بستگی دارد که آیا می‌خواهد برنامه‌ها و فایل‌ها را دانلود کند یا خیر. قابلیت Pure Mode به چهار سطح بررسی امنیتی تقسیم می‌شود که شامل بخش‌های زیر است:

تشخیص ویروس: اسکن برای پیدا کردن یک ویروس یا تروجان برای تأمین امنیت سیستمی.
محافظ حریم خصوصی: تشخیص می‌دهد که آیا اختلالی در حریم خصوصی وجود دارد یا خیر.
تشخیص سازگاری: برای ارائه بهترین تجربه کاربری، سازگاری یا ناسازگاری یک اپلیکیشن با سیستم را تشیخص می‌دهد.
بررسی دستی: اسکن برنامه‌ها توسط Secure Mode به صورت دستی توسط توسعه‌دهندگان MIUI بررسی می‌شود.
اگر برنامه‌ای ناامن تشخیص داده شود و هنگام نصب آن را به شما هشدار دهد، آیا باز هم تصمیم دارید آن برنامه را نصب کنید؟ شما می‌توانید به تنظیمات حالت امن بروید و مجوز نصب را به آن برنامه بدهید. با این روش، جلوی نصب برنامه مشکوک گرفته نخواهد شد.

نحوه فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی Pure Mode یا حالت امن در MIUI 13
اگر آپدیت MIUI 13 را روی گوشی خود دریافت کرده‌اید، اما نمی‌دانید چگونه باید این حالت امن را در گوشی خود فعال یا غیرفعال کنید، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

تلاش کنید یک اپلیکیشن را نصب کنید.
در گوشه سمت راست، بالای صفحه نصب روی دکمه سه نقطه یا آیکون چرخ‌دهنده کلیک کنید.
در اینجا وارد بخش Secure Mode شوید.
سپس روی گزینه “Turn on now” ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود.
برای غیرفعال کردن این ویژگی هم، گام‌های فوق را تکرار کنید و این بار روی دکمه “Turn off now” ضربه بزنید.