دیجیزا/ Instagram با هدف افزایش قابلیت‌های این شبکه اجتماعی در اقدامی جدید مدت زمان لایو اینستاگرام را به چهار ساعت افزایش داد.

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود که کاربران ساعات زیادی را در آن می‌گذرانند. در همین راستا مدیران اینستاگرام برای افزایش رضایت کاربران در بازه‌های مختلف برای آن قابلیت‌ها و تغییرات جدیدی را در نظر می‌گیرند که همواره با استقبال کاربران مواجه شده است.

افزایش زمان لایو اینستاگرام به ۴ ساعت
یکی از جدیدترین تغییرات این شبکه اجتماعی، افزایش زمان پخش زنده اینستاگرام به چهار ساعت است. تا پیش از این کاربران فقط می‌توانستند یک ساعت لایو را تجربه کنند که اکنون به مدت آن ۳ ساعت دیگر اضافه شده است. همچنین امکان آرشیو کردن فایل‌های پخش زنده برای حداکثر ۳۰ روز یکی دیگر از تغییرات مهم این بخش محسوب می‌شود. چنین تغییراتی باعث شده است تا برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ طولانی‌تر و بحث‌های چالشی برای کاربران آسان شود.


گفتنی است اینستاگرام با وجود این تغییرات به کاربران هشدار داده است که از اضافه شدن زمان پخش زنده این شبکه اجتماعی برای پخش زنده فیلم و تئاتر استفاده نکنند؛ چراکه با مالک حساب کاربری متخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد. علاوه بر این، کاربران قادرند فایل‌های پخش زنده را به مدت ۳۰ روز روی سرویس آی جی تی وی (IGTV) ذخیره کنند. اینستاگرام قصد دارد قسمت پخش زنده فعلی در IGTV را با تغییراتی همراه کند تا مشاهده آن برای کاربران آسان شود.