اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدید برای Reels با نام Templates است که به کاربران اجازه می‌دهد، در ویدیوهای کوتاه Reels از عکس‌ها و کلیپ‌های ویدیویی خود استفاده کنند.

با این قابلیت جدید کاربران می توانند عکس‌های خود را در قالبی از پیش تعیین شده به ویدیوها اضافه کنند. این ویژگی در دسترس همه کاربران قرار ندارد و مشخص نیست چه زمان تمامی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

قابلیت جدید اینستاگرام هم اکنون برای گروه کوچکی از کاربران به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته است. ویژگی Templates بسیار شبیه به قابلیت مشابهی با همین نام در تیک‌تاک است که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را در قالبی از پیش تعیین شده به ویدیوها اضافه کنند. البته، به نظر می‌رسد اینستاگرام (برخلاف تیک‌تاک) با این قابلیت در تلاش است تا سازندگان را تشویق کند که ویدیوهای خود را به صورت مستقیم در برنامه بسازند.

سخنگوی متا با ارسال ایمیلی به TechCrunch نوشت: «ما همیشه در حال کار روی راه‌های جدیدی برای ساده‌تر کردن فرآیند ایجاد ویدیوهای Reels هستیم. هم اکنون در حال آزمایش قابلیتی برای شما هستیم که بتوانید با استفاده از یک الگوی موجود، ویدیوهای کوتاه ریلز خود را بسازید.»

«جوزفین هیل» یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام به Business Insider درباره این قابلیت جدید گفت: «چیزی که به خصوص با Reels اینستاگرام به دنبال آن بودم، چیزی شبیه به قابلیت همگام سازی صوتی تیک‌تاک بود که در آن، ویدیوها کاملا با صدای موسیقی هماهنگ می‌شوند.»

هیل در ادامه توضیح می‌دهد که ویژگی Template اینستاگرام، فرآیند ساخت را بسیار یکپارچه‌تر و آسان‌تر کرده است. همچنین «الساندرو پالوزی» مهندس اپلیکیشن، چند ماه پیش درباره این ویژگی تصاویری را به اشتراک گذاشته بود.

گفتنی است که هم اکنون بسیاری از شرکت‌های دیگر مانند فیس‌بوک، یوتیوب و اسنپ‌چت در تلاش هستند تا با ارائه ویژگی‌هایی برای ویدیوهای کوتاه خود، به رقابت با تیک‌تاک بپردازند. سازندگان اغلب ترجیح می‌دهند به جای ایجاد محتوا در اینستاگرام، ویدیوهای تیک‌تاک را در Reels آپلود کنند اما این قابلیت جدید می‌تواند راهی برای تغییر آن یا حداقل یکنواخت کردن رقابت بین این دو پلتفرم باشد.