اینستاگرام قصد دارد تغییراتی را در الگوریتم نمایش پست‌های کاربران خود ایجاد کند تا محتوای «احتمالا مضر» پلتفرم خود که حاوی مواردی از جمله زورگویی، نفرت‌پراکنی یا تحریک خشونت می‌شود، کمتر در فید اصلی کاربران یا استوری‌ها نمایش داده شوند.

هرچند هم اکنون نیز بسیاری از این محتواها توسط اینستاگرام محدود می‌شوند، اما این تغییر جدید می‌تواند روی برخی پست‌ها که تا حدی قوانین این شبکه اجتماعی را نقض می‌کنند یا محتوایی که هنوز توسط ناظران بررسی نشده نیز تاثیرگذار باشد. شبکه اجتماعی متعلق به متا در وبلاگ خود همچنین توضیح می‌دهد که برای شناسایی این دسته از محتواها که قوانین را نقض می‌کند، به مواردی مانند استفاده از کپشن‌های «مورد استفاده توسط پست‌ها حذف شده قبلی» نیز توجه می‌کند.

تغییرات نحوه نمایش پست‌ها در اینستاگرام

تاکنون، اینستاگرام تلاش کرده تا محتوایی که می‌تواند مورد اعتراض کاربران قرار بگیرد را از قسمت‌های عمومی اپلیکیشن خود، مانند اکسپلور (Explore) پنهان کند اما در نمایش این دسته از محتوا برای کاربرانی که حساب‌های نقض‌کننده را دنبال می‌کنند، هیچ تغییری به وجود نیاورده است.

با این وجود در تغییر جدید، پست‌هایی که «شبیه» به موارد حذف شده قبلی هستند، حتی برای دنبال‌کنندگان حساب‌ها نیز بسیار کمتر قابل مشاهده خواهند بود.

اینستاگرام در سال‌های گذشته نیز تغییراتی برای محتوای نقض‌کننده قوانین خود ایجاد کرده که البته در آن‌ها برخی از حساب‌های کاربری که اطلاعات نادرست را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند، مشخص شده بودند. اکنون سیاست جدید این شبکه اجتماعی با تغییر مهمی همراه است و به جای حساب‌های کاربری، روی پست‌های کاربران تاثیر می‌گذارد.

در نهایت، به این موضوع نیز اشاره شده که سوابق گزارش‌های ثبت شده هر کاربر نیز اکنون در نحوه نمایش پست‌ها تاثیرگذار است. طبق توضیح این شبکه اجتماعی، اگر بر اساس سابقه گزارش محتوا ثبت شده، سیستم‌های اینستاگرام به طور خودکار پیش‌بینی کنند که یکی از پست‌ها توسط کاربری می‌تواند گزارش شود، آن پست در فید اصلی بسیار دیرتر نمایش داده خواهد شد.