سخت افزار/ مایکروسافت رسما تائید کرده است که باگ جدیدی نسخه ۲۰۰۴ (بروزرسانی May 2020) و همچنین نسخه تازه انتشار یافته بروزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ یعنی نسخه ۲۰H2 را تحت تاثیر قرار داده است. این باگ منجر به صفحه مرگ آبی (بلو اسکرین) در زمان نصب درایو SSD NVMe Thunderbolt بر روی سیستم می شود. بر اساس گزارشی تازه منتشر شده، دو کمپانی اینتل و مایکروسافت موفق به کشف یک ناسازگاری جدید در ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰۰۴ یا نسخه ۲۰H2 در زمان استفاده از درایو SSD NVMe Thunderbolt شده‌اند. باگ جدید ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰۰۴ و v20H2 باعث شده تا مایکروسافت سرعت انتشار این بروزرسانی‌ها را کاهش‌دهد.

تائید باگ جدید ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰۰۴ و ۲۰H2
به نوشته مایکروسافت، در زمانی که کاربر بر روی سیستم یک درایو SSD NVMe Thunderbolt نصب و استفاده می‌کند، ممکن است با صفحه بلواسکرین و پیغام خطای “DRIVER_VERIFIER_DMA_VIOLATION (e6) An illegal DMA operation was attempted by a driver being verified.” روبرو شود. دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ که از این باگ برخوردار می‌شوند حداقل دارای یک پورت Thunderbolt هستند. مایکروسافت همچنین اضافه کرده است که کاربران بهتر است از بروزرسانی دستی دستگاه‌های تحت تاثیر این باگ که به نسخه های مذکور ویندوز ۱۰ مجهزند خودداری کنند.

طبق گزارشی که پیش‌تر از این منتشر شده بود، مایکروسافت در حال ادامه دادن انتشار بروزرسانی‌های اصلی جدید ویندوز ۱۰ با روندی کندتر از روال گذشته است و هنوز با وجود گذشت چندین ماه از انتشار نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰، بسیاری از دستگاه‌ها در انتظار دریافت این بروزرسانی هستند. همچنین مایکروسافت انتشار آپدیت ۲۰H2 را برای دستگاه‌های بیشتری متوقف کرده و کاربران امکان دریافت نسخه جدید را از طریق Windows Update ندارند. با این وضعیت، بسیاری از کاربران روی به نصب نسخه جدید ویندوز ۱۰ از طریق فایل ISO می آورند اما این اقدامی ریسکی است. توصیه می‌شود پیش از آنکه اقدام به نصب نسخه جدید ویندوز ۱۰ از طریق فایل ISO کنید، لیست باگ‌های تائید شده نسخه جدید را بررسی کنید چرا که به احتمال فراوان بعد از نصب، با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد.