قطع دوباره ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت باعث شد تا مجددا سرعت اینترنت کاربران با کاهش و اختلال همراه شود.
   
طبق اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس تلکام تأمین می‌شود، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (۲۸ آذر) قطع شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت در سایت خود تأکید کرده که این اختلال به‌زودی رفع خواهد شد.

تقریبا دوهفته پیش بود که معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد که ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع کلاس دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده بود. در آخرین نظر، هفته گذشته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ادامه دار بودن کندی و اختلال در شبکه اینترنت را به رفع نشدن مشکل کابل دریایی که تقریبا ۱۰ روز پیش قطع شده بود ارتباط داد و اعلام کرد که مشکل این قطعی هنوز رفع نشده است.

سرعت و کیفیت اینترنت از شهریور ماه امسال تاکنون بارها قطع، همراه با اختلال و کاهش سرعت همراه شده است. وزیر ارتباطات روز گذشته در اولین نشست خبری خود در مقابل سوالی در خصوص کاهش کیفیت اینترنت اعلام کرد که اینترنت حق الناس است و سیاست دولت ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت و ترافیک خارجی کاربران نیست.

عیسی زارع‌پور وعده داد که با برنامه‌هایی که به صورت هفتگی توسط رگولاتوری، زیرساخت و به همراه اپراتورها پیگیری می‌شود، این وزارتخانه در تلاش است تا کیفیت اینترنت به حالت عادی بازگشته و کاربران از اینترنت با کیفیت استفاده کنند.

شما از چه سرویس اینترنتی استفاده می‌کنید؟ آیا سرعت اینترنت شما با مشکل همراه بوده است و آیا این کندی سرعت مربوط به امروز بوده یا مدتیست با آن درگیر هستید؟