به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس راکت نسل بعدی استارشیپ (Starship) این شرکت، اولین پرواز آزمایشی مداری خود را در ماه میلادی آینده انجام خواهد داد.
ماسک در توییت جدید خود اعلام کرد که موشک استارشیپ ماه آینده آماده پرواز خواهد بود و نحوه پیشرفت آن را به تازگی بررسی کرده است. او همچنین در توییت دیگری اعلام کرد که دومین موشک در ماه آگوست آماده پرواز خواهد بود و سپس این آزمایش‌ها به صورت ماهانه ادامه پیدا می‌کنند.
استارشیپ که حدود ۱۲۰ متر ارتفاع دارد، یک موشک قابل استفاده مجدد محسوب می‌شود و زمانی که اولین پرواز خود را تجربه کند، به قدرتمندترین موشکی که تاکنون به فضا رفته تبدیل خواهد شد. زمانی که آزمایش‌های آن با موفقیت انجام شود، از استارشیپ می‌توان برای ارسال فضانوردان و محموله‌ها به ماه و احتمالا مریخ استفاده شود.

چراغ سبز FAA به استارشیپ
مدیرعامل اسپیس ایکس در حالی این خبر را اعلام کرده که اداره هوانوردی فدرال (FAA) اخیرا ارزیابی زیست محیطی خود را منتشر کرده بود که در آن گفته شده اسپیس ایکس در صورتی می‌تواند پروازهای استارشیپ را از تاسیسات بوکا چیکا در تگزاس انجام دهد که برخی اصلاحات زیست محیطی را انجام دهد و مشکل حاد دیگری برای بررسی وجود ندارد.
اسپیس ایکس برای آزمایش پرتاب موشک استارشیپ در ماه آینده، باید مجوز پرتاب FAA را دریافت کند. اولین سفر مداری موشک این شرکت، بارها به دلیل ارزیابی زیست محیطی FAA به عقب رانده شده است.
ناسا قصد دارد در ماموریتی که زودتر از سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد شد، با استفاده از موشک استارشیپ، اولین زن و فرد رنگین پوست را بر سطح ماه فرود بیاورد. بیل نلسون، رئیس ناسا سال گذشته در مورد دوره جدید اکتشافات فضایی آمریکا در خارج از مدار پایین زمین صحبت کرده بود و گفت ایجاد یک پایگاه فضایی در ماه به آن کمک می‌کند تا بفهمند برای رساندن انسان‌ها به مریخ چه کاری باید انجام شود.