سخت افزار/ ایسر در سال‌های پیدایش و عرضه سیستم عامل کروم توسط گوگل همواره یکی از حامیان اصلی آن بوده و تلاش کرده با ساخت دستگاه‌هایی شایسته تجربه کاربری از این سیستم عامل را برای کاربران ارتقا دهد. سازنده تایوانی این هفته اقدام به معرفی کروم بوک Spin 513 اولین کروم بوک تبدیل شدنی مجهز به اسنپدراگون ۷C کرده که ضمن برخورداری از ویژگی مصرف بهینه و قابلیت اتصال ۴G/LTE، ارزش خرید بالایی نیز دارد.

کروم بوک‎های Spin 513 و Enterprise Spin 513 ایسر اولین نمونه از محصولات مجهز به پلتفرم اسنپدراگون ۷C کمپانی کوالکام هستند. این چیپست مجهز به ۸ هسته پردازشی Kryo 468، گرافیک Adreno 612 و معماری ۸ نانومتری می‌باشد و ارزان‌ترین پردازنده از سری چیپست های لپ تاپی کوالکام محسوب می شود. این چیپست در کروم بوک جدید ایسر با ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی Flash NAND همراه شده است.

Spin 513 ایسر – کروم بوکی ارزشمند مبتنی بر پلتفرم کوالکام
همان طور که نام Spin 513 اشاره دارد، این کروم بوک مجهز به یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی لمسی با پنل IPS در رزولوشن Full HD است. این دستگاه دارای دو لولای ۳۶۰ درجه می باشد که آن را تبدیل به یک کروم تبدیل شونده به تبلت می کند. در بخش اتصالات، Spin 513 ایسر از بلوتوث ۵.۰ و وای فای ۵ و همچنین دو پورت USB 3.2 نسل اول نوع C برای شارژ دستگاه و اتصال نمایشگر جانبی و یک پورت USB 3.2 Gen 1 نوع A برخوردار شده است. چیپست اسنپدراگون ۷c به یک مودم یکپارچه X15 LTE نیز مجهز است اما از آنجایی که در مورد یک محصول ارزان و پائین رده صحبت می کنیم، خبری از امکان اتصال به شبکه ۴G/LTE نیست و این ویژگی فقط در کامپیوترهای گران قیمت و رده بالا مشاهده می کنیم.
 
یکی از ویژگی های مثبت کامپیوترهای مبتنی بر چیپست های اسنپدراگون، قابلیت جابجایی بالا و مصرف کم در این دستگاه هاست. Chromebook Spin 513 دارای ضخامت ۱۵.۵ میلی متر و وزن کمتر از ۲.۶۴ پوند است. به گفته ایسر، این کروم بوک می تواند تا ۱۴ ساعت شارژدهی داشته باشد که در مقایسه با با شارژدهی ۲۹ ساعته Spin 7 ماه گذشته معرفی شد به طور قابل توجهی کمتر است. Spin 7 از چیپست اسنپدراگون ۸x برخوردار است. ایسر فروش کروم بوک Spin 513 را از فوریه ۲۰۲۱ با قیمت پایه ۳۹۹.۹۹ دلار آغاز خواهد کرد و Enterprise Spin 513 نیز از مارس آینده با قیمت پایه ۶۹۹.۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.