دیجیزا/ Epic Games به‌ تازگی اعلام کرده RAD Game Tools را که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در حوزه‌ی ساخت ابزارهای کامپیوتری است، خریداری کرده است.
   
به‌نظر می‌رسد که روند ادغام شرکت‌های مختلف در یکدیگر چند وقتی است که در صنعت بازی شدت و سرعت بیشتری به خود گرفته است. در این مدت شرکت‌های بزرگی سعی کرده‌اند که شرکت‌های کوچک‌تر از خود را خریداری کرده و به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کنند. حتی در یک مورد مایکروسافت طی یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم، موفق به کسب مالکیت شرکت معتبر و بزرگی مانند بتسدا شد.

حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، به‌نظر می‌رسد که روند خرید شرکت‌ها در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی همچنان ادامه دارد؛ با این تفاوت که جدیدترین مورد آن در سکوت خبری انجام شده است.

شرکت اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی Fortnite و موتور بازی‌سازی Unreal Engine به‌تازگی اعلام کرده که شرکت RAD Game Tools را خریداری کرده است. کسانی که در حوزه‌ی توسعه‌ی بازی فعالیت نمی‌کنند، بعید است که نام این شرکت را تا به حال شنیده باشند. بااین‌حال، احتمالا لوگوهای مختلف آن‌ها را قبل از ورود به منوی آغازین بازی‌ها دیده‌اید. لوگوهایی مانند Bink Video ،Oodle ،Telemetry ،Granny 3D و Miles Sound System. شرکت RAD یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهندگان ابزارهای مختلف کامپیوتری است و حوزه‌ی کاری آن‌ها شامل هرچیزی که به صدا، تصویر و فشرده‌سازی فایل‌ها مربوط است، می‌شود. همچنین ابزار‌های آن‌ها محدود به استفاده در صنعت بازی نمی‌شود و در حوزه‌ی ساخت فیلم و سریال نیز کاربرد دارند.

در اعلام این خبر در وب‌سایت رسمی اپیک گیمز به این موضوع نیز اشاره شده که با وجود تصاحب RAD Game Tools، ابزارهای آن‌ها همچنان برای استفاده‌ی سایر شرکت‌های خارج از اکوسیستم آنریل انجین در دسترس خواهند بود. اپیک گیمز همچنین می‌گوید RAD به فروش لایسنس محصولات‌اش به شرکت‌های ثالث و پشتیبانی از شرکای خود در حوزه‌های ساخت بازی، فیلم و سریال ادامه خواهد داد.

نظر شما کاربران گرامی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.