سخت افزار/ در روزگاری از صنعت گیم به سر می‌بریم که به نظر کنترل حجم بازی‌ها برای توسعه دهندگان هیچ اهمیتی ندارد. در واقع حجم بازی‌های بزرگ امروزی آنقدر زیاد شده‌اند که گاها نصب آنها بر روی SSDهای با ظرفیت کمتر غیر ممکن است. برای مثال از حجیم‌ترین بازی‌های امروزی می توان به عنوان Call of Duty: Modern Warfare اشاره کرد. در چنین دوره‎ای استودیویی موفق شود حجم بازی خود را کاهش دهد کار بسیار عجیبی انجام داده است. این کار عجیب روز گذشته توسط اپیک اعلام شده و حجم نسخه PC بازی فورتنایت توسط این استودیو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

برای آن دسته از کاربرانی که اخبار فورتنایت را دنبال نمی‌کنند باید گفت که اخیرا حجم نسخه PC این عنوان پرطرفدار بتل رویال به ۹۰ گیگابایت رسیده است. اگر چه این حجم نسبت به عناوینی مانند Modern Warfare یا Red Dead Redemption 2 با حجم نزدیک به ۱۵۰ گیگابایت بسیار کمتر است اما در هر صورت حجم پائینی محسوب نمی‌شود. خوشبختانه اپیک با توییتی که روز گذشته به اشتراک گذاشته، خبر از کنترل رشد حجم عنوان محبوب خود داده است. بر اساس اعلام این کمپانی، اکنون حجم نسخه PC بازی فورتنایت بیش از ۶۰ گیگابایت کاهش یافته است.

این کاهش حجم عظیمی محسوب می‌شود که می‌تواند باعث دانلودهای پچ سریع‎تر و کم حجم‎تر در آینده شود و همچنین زمان بارگذاری بازی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با این حال آخرین پچ منتشر شده برای فورتنایت دارای حجم قابل توجه ۲۷ گیگابایتی می‌باشد که نسبت به حالت معمول، حجم بیشتری است.