دیجیزا/ آیا قصد خرید اپل AirTag را دارید؟ خب بهتر است عجله نکنید و برای استفاده کامل از این محصول، نگاهی به لیست کشورهایی که از این قابلیت بی بهره هستند، بیاندازید.

اپل AirTag و قابلیت ردیابی دقیق
اپل AirTag در رویداد Spring Loaded که ۵ روز پیش برگزار شد، رونمایی شد. قابلیت ردیابی دقیق، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصول بود.

 

به وسیله تراشه U1 در ایرتگ این برند، می‌توانید رد دقیق سوژه خود را بزنید و آن را دنبال کنید. قابلیتی که کارایی زیادی دارد و در مواقع حساس، کاملاً به کار می‌آید.

اما در گزارشی از Wccftech و به نقل از اپل، این قابلیت با تمام جذابیت‌هایش، در تمام مناطق در دسترس نیست؛ آن‌هم به دلیل قوانین و الزامات کشورهای مختلف در این موارد!

پهنای باند فوق عریض در کشورهای زیر در دسترس نیست و شما نمی‌توانید از قابلیت ردیابی دقیق ایرتگ بهره بگیرید:

– آرژانتین

– ارمنستان

– آذربایجان

– بلاروس

– اندونزی

– قزاقستان

– قرقیزستان

– نپال

– پاکستان

– پاراگوئه

– روسیه

– جزایر سلیمان

– تاجیکستان

– ترکمنستان

– ازبکستان

– اوکراین

در لیست اعلام شده از سوی اپل، نامی از ایران دیده نمی‌شود؛ اما احتمالاً این موضوع، به این دلیل است که کمپانی اپل هیچ نمایندگی رسمی در کشورمان ندارد!

اگر ساکن یکی از این کشورها باشید، چیپ U1 در هیچکدام از دستگاه‌های شما کار نخواهد کرد. به گفته اپل، این برند مجبور به غیرفعال کردن قابلیت‌های تراشه U1 در مناطق دارای محدودیت است.

اما همچنان جای نگرانی نیست؛ شما هنوز می‌توانید از قابلیت‌های ایرتگ با برنامه Find My و از طریق بلوتوث، بهره‌گیری کنید. بنابراین، اگر قصد خرید این محصول را داشته‌اید و ساکن یکی از این مناطق هستید، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید. مشخص نیست که این محدودیت قابل دور زدن می‌باشد یا خیر.

به نظرتان با وجود این موضوع، خرید ایرتگ در مناطق نام برده شده منطقی است؟ خرید ایرتگ را ضروری می‌دانید؟ اسمارت‌تگ سامسونگ را انتخاب می‌کنید یا اپل ایرتگ؟