دیجیزا/ شرکت اپل اطلاعات مراکز واکسیناسیون و تمامی اطلاعات مربوط به کرونا را در اپل مپ وارد کرده تا کاربران به راحتی از آن ها استفاده کنند.
از این پس، کاربران اپل می‌توانند مستقیماً در Apple Maps جستجو کنند تا بفهمند نزدیکترین مرکز واکسیناسیون COVID19 در هر منطقه کجاست. این کار با کلیک کردن روی نوار جستجو در نقشه‌های اپل و انتخاب واکسن کرونا در فهرست یافتن نزدیکی انجام می‌شود. همچنین آن‌ها می‌توانند با پرسیدن از سیری به خدمات دسترسی پیدا کنند به طور مثال: “کجا می‌توان واکسیناسیون COVID را انجام داد؟ ” به دلیل مشارکت جدید بین اپل و VaccineFinder، هر دو کار این کار را خواهند کرد.

سرویس جدید اپل از پایگاه داده VaccineFinder استفاده می‌کند و اطلاعاتی را برای هر سایت واکسن نمایش می‌دهد. این کارت‌ها شامل ساعات کار، آدرس، شماره تلفن و پیوند به صفحات وب مراکز خواهد بود. اپل اظهار داشت که در ابتدا، این پایگاه داده شامل بیش از ۲۰ هزار مرکز بود.

سرویس VaccineFinder سرویسی است که توسط بیمارستان کودکان بوستون ارائه می‌شود و برای جمع آوری اطلاعات مناسب و به روز از موجود بودن واکسن در بیمارستان‌ها، مراکز و داروخانه‌های اطراف ایالات متحده ساخته شده است. علاوه بر این، ارائه دهندگان محصولات بهداشتی، آزمایشگاه‌ها و سایر مشاغل می‌توانند اطلاعات مربوط به بیماری همه گیر کرونا را در این سرویس ارسال کنند که بعداً در نقشه‌های اپل نشان داده شود. این کار از طریق صفحه Apple Business Register انجام می‌شود. از آوریل ۲۰۲۰، اپل اطلاعات مربوط به مکان‌های آزمایش COVID-۱۹ را در کشور‌های زیر ارائه می‌دهد: استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، نیوزیلند، پرتغال، سنگاپور، تایوان، تایلند و ایالات متحده آمریکا.

مشاغل محلی همچنین می‌توانند اطلاعات خود را در نقشه‌های اپل مانند ساعت کار به روز کنند. علاوه بر یافتن نزدیک‌ترین محل آزمایش و مرکز واکسیناسیون، می‌توانند از طریق سیری اطلاعات رستوران‌ها و گزینه‌های غذاخوری اطراف را نیز دریافت کنند. اپل پادکست‌های خبری کوتاه مربوط به همه گیری کرونا را نیز با عنوان Siri Audio Briefs طراحی کرده است.