سخت افزار/ در جریان رویداد شب گذشته اپل که نسخه‌ها و بروزرسانی‌های جدید سیستم عامل های مختلف این کمپانی معرفی شدند، کوپرتینویی‌ها گریزی هم به مبحث حفظ حریم شخصی داشتند. مسئله‌ای که همواره اپل بر روی آن تاکید خاصی داشته است. اپل اعلام کرد قابلیت‌های حریم خصوصی جدید و قدرتمندی را به اپلیکیشن Mail و مرورگر Safari اضافه کرده و همچنین از این پس یک نمای کلی از اقداماتی که برنامه‌های نصب شده با اطلاعات کاربر انجام می‌دهند در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

در وهله اول اپل بالاخره با ردیابی‌هایی که بر روی کاربران صورت می‌گیرد به مقابله پرداخته است. اتفاقی که برخی مواقع با باز کردن ایمیل‌های سوم شخص رخ می داد و اطلاعات آدرس اینترنتی کاربران در اختیار ارسال کنندگان این ایمیل‌ها قرار می‌گرفت. اما حالا طبق گفته کیتی اسکینر، مدیر نرم افزاری حریم خصوصی کاربران در اپل، اپلیکیشن Mail از این پس آدرس‌های IP کاربران را به طور پیشفرض مخفی می‌کند. همچنین مرورگر Safari نیز دیگر IP کاربران را به نمایش نخواهد گذاشت.

اتفاق جالب دیگری که رخ داده این است که اپل اعلام کرد بخش جدیدی به نام App Privacy Report در قسمت تنظیمات اضافه شده که به صورت کلی مسائل مربوط به حریم خصوصی مربوط به هر اپلیکیشن نصب شده روی دستگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اطلاعاتی از قبیل چه زمانی اپلیکیشن به مخاطبین شما دسترسی پیدا می‌کند یا چه مواقعی اپلیکیشن به میکروفون، مکان یا دیگر اطلاعات کاربر دسترسی دارد. همچنین App Privacy Report اینکه کدام دامنه‌های سوم شخص در حال دریافت اطلاعات شما هستند را نیز نمایش می‌دهد.