دیجیزا/ اپل از جمله شرکت‌های فناوری است که با تأخیر در مقایسه با رقبا برای تولید عینک واقعیت افزوده، هدست واقعیت مجازی و لنزهای تماسی هوشمند اقدام کرده است.
به گزارش اسلش گیر، از چند سال قبل شایعاتی در مورد تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط اپل به گوش می‌رسید، اما ساخت این محصولات هرگز عملی نشده بود. اما به تازگی اطلاعات تازه ای در این زمینه توسط منابع نزدیک به اپل منتشر شده است.

تولید عینک واقعیت افزوده و هدست واقعیت مجازی توسط اپل دور از انتظار نبوده است، اما لنز تماسی چشمی واقعیت افزوده محصول منحصر به فردی است که می‌تواند بر دنیای فناوری تأثیر شگرفی گذاشته و کاربردهای حرفه‌ای و تفریحی متنوعی پیدا کند.

گفته می‌شود اپل قصد دارد هدست واقعیت مجازی خود را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. این هدست مجهز به حسگرهایی اپتیکال و نیز نمایشگری منحصر به فرد خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه نهایی این هدست ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم وزن داشته باشد و از سخت افزار مستقل رایانه‌ای برخوردار باشد تا نیازی به اتصال آن به رایانه‌های دیگر نباشد.

انتظار برای عرضه عینک واقعیت افزوده اپل طولانی‌تر بوده و این محصول در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود. در مورد مشخصات فنی این محصول اطلاعات چندانی در دست نیست، اما گفته می‌شود این عینک با محصولات دیگر اپل مانند خودروی هوشمند این شرکت سازگار خواهد بود.

عرضه لنز چشمی تماسی واقعیت افزوده اپل هم تا سال ۲۰۳۰ طول خواهد کشید. در مورد امکانات و مشخصات فنی این محصول نیز فعلاً اطلاعات خاصی در دسترس نیست. گفته می‌شود هر سه محصول از قابلیت شارژ بی سیم برخوردار خواهند بود.