به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل با وجود مشکلات لجستیکی قصد دارد ظرفیت تولید نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.
   
اپل در سال ۲۰۱۹ با معرفی پرو دیسپلی XDR برای نخستین‌بار استفاده از نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی را آغاز کرد و اکنون محصولاتی نظیر آیپد پرو و مک‌بوک پرو نیز به این جمع پیوسته‌اند. به‌نظر می‌رسد که نمایشگرهای مذکور توانسته‌اند جایگزینی مناسب برای نمایشگرهای گران‌قیمت ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) باشند؛ به‌طوری‌که شواهد نشان می‌هد که غول دنیای فناوری در سال گذشته میلادی بیش از مجموع تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های رده‌بالای مجهز به نمایشگر OLED، مک‌بوک پرو با نمایشگر mini-LED فروخته است.

اکنون مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذارن اعلام کرده است که این شرکت درصدد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید نمایشگرهای یادشده است. کو پیش‌تر ادعا کرده بود که کوپرتینویی‌ها امسال محصول جدیدی را با نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی عرضه نخواهند کرد؛ بنابراین، گمان می‌کنیم که این افزایش ظرفیت باتوجه‌‌به استقبال درخورتوجه خریداران از مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ باشد.

بااین‌همه، همچنان این احتمال وجود خواهد داشت که اپل امسال نسل بعدی پرو دیسپلی XDR را رونمایی کند؛ اما طبیعتاً این مانیتور حرفه‌ای با‌‌‌‌‌توجه‌‌‌‌به قیمت بسیار گرانش فروش زیادی تجربه نخواهد کرد و نمی‌تواند دلیلی بر افزایش ظرفیت ۳۰ درصد تولید نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی باشد.

به‌طورکلی، تولید بیشتر این نوع از نمایشگر می‌تواند به‌مرور هزینه‌های تولید را کاهش دهد و شاید به‌زودی استفاده از آن را در محصولاتی نظیر مک‌بوک ایر باشیم. جالب است بدانید که راس یانگ و مینگ‌چی کو معتقدند که اپل در سال ۲۰۲۳ مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی را رونمایی خواهد کرد که از قرار معلوم، می‌تواند به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مجهز باشد؛ هرچند شک‌وشبهه‌هایی در این زمینه وجود دارد و نمی‌توان چیزی را قاطعانه تأیید یا رد کرد.

درپایان، باید یادآوری کنیم که کاملاً طبیعی است اپل برنامه‌های متعددی برای گسترش استفاده از نمایشگرهای mini-LED در سایر محصولاتش باشد.