به‌روزرسانی نرم‌افزاری اپل برای نمایشگر Studio Display به شماره نسخه‌ی ۱۵٫۵، برای برطرف کردن مشکلات صوتی این محصول که کاربران اخیراً با آن مواجه شده‌اند منتشر شد.
 
گزارش‌های گسترده‌ی کاربران نمایشگر Studio Display مبنی‌بر بروز مشکلاتی مثل قطع و پخش صدا، اپل را بر آن واداشت تا به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای این محصول منتشر کند. این شرکت می‌گوید آپدیت جدید، مشکلات صوتی مانیتور گران‌قیمت آن را برطرف می‌کند. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مانیتور Studio Display اکنون به ۱۵٫۵ ارتقا یافته است و کاربران می‌توانند ازطریق مک‌های مجهز به macOS monterey 12.4 آن را دانلود و نصب کنند.

همان‌طور که ورج اشاره می‌کند، اپل پیش از این اعلام کرده بود مشکلات صوتی Studio Display، جنبه‌ی سخت‌افزاری ندارد و به مشتریان خود توصیه کرده است برای رفع موقت این مشکل، نمایشگر و لوازم‌جانبی متصل به آن را از برق کشیده و پس از ۱۰ ثانیه مجدداً به برق وصل کنند.

هنوز مشخص نیست آیا به‌روزرسانی جدید اپل می‌تواند مشکلاتی که کاربران درمورد سیستم صوتی Studio Display گزارش داده‌اند را برطرف کند یا خیر. البته برخی کاربران اعلام کرده‌اند پس از نصب این آپدیت، مشکلات صوتی نمایشگر آن‌ها رفع شده است. اگر این مورد همچنان روی Studio Display شما وجود دارد می‌توانید همچنان از راهکار موقت اپل استفاده کنید؛ هرچند این روش برای بسیاری از افراد دردسرساز است.

شایان ذکر است که مشکل صدا تنها مسئله‌ای نیست که نمایشگر ۱۵۹۹ دلاری اپل با آن مواجه است. طی چند ماه گذشته، عملکرد وب‌کم این محصول نیز به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای رفع آن یک اصلاحیه‌ی نرم‌افزار منتشر کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد این آپدیت هنوز نتوانسته است مشکل اشاره شده را به‌طور کامل برطرف کند.