آی تی رسان/ شرکت اپل از صرف هزینه‌های هنگفت برای موفقیت سرویس +Apple TV خود هیچ ابایی ندارد. این موضوع حتی در دوره‌ای که کمپانی شخصا قادر به انجام مذاکرات تجاری نیست نیز صادق خواهد بود. وبسایت Deadline and Variety  گزارش می‌دهد که اپل امتیاز پخش فیلم CODA (Children of Deaf Adults) یا “موخره” به تهیه‌کنندگی سیان هدر در جشنواره فیلم سان‌دنس را با پرداخت مبلغ تقریبی ۲۵ میلیون دلار خریداری نموده است. این رقم نشان‌دهنده بزرگترین معامله انجام شده در تاریخ رویداد مذکور است. رکورد پیشین در اختیار فیلم Palm Springs از سرویس استریمینگ Hulu بود. این فیلم در سال ۲۰۲۰ فروش ۲۲.۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم با محوریت یک دختر دانش‌آموز دبیرستانی به نام رابی با بازی امیلیا جونز جلو می‌رود. وی تنها فرد شنوا در خانواده‌ای است که به حرفه ماهیگیری مشغول بوده و سایر اعضای خانواده همگی ناشنوا هستند. دخترک بایستی میان حمایت از خانواده ناشنوا خود (با بازی هنرپیشه‌های ناشنوا) و سنت‌های آن‌ها یا دنبال کردن آرزوهای خود در حرفه موسیقی یکی را انتخاب کند.

بر اساس گزارشات این خرید در نتیجه رقابت شانه به شانه اپل با کمپانی آمازون انجام شده است. بر اساس اعلام وبسایت Variety اپراتور سرویس Prime Video مایل به خریداری فیلم CODA بوده است؛ اما با توجه به قطعی شدن پکیج فیلم‌ها در گذشته احتمالا فضای لازم برای انتشار این عنوان طی سال ۲۰۲۱ را در اختیار نداشته است. نت‌فلیکس نیز در مقطعی از زمان تمایل خود برای خریداری این فیلم را ابراز نموده بود.

چنین معامله‌ای کاملا غیرمنتظره نیست. سیان هدر تهیه‌کننده اجرایی سریال تلویزیونی Little America برای کمپانی اپل است. وی برای نویسندگی و کارگردانی پروژه‌های مختلف از فیلم کوتاه مادر گرفته تا فیلم Orange is the New Black از سرویس نت‌فلیکس بارها نامزد شده و جوایز متعددی را دریافت کرده است. نخستین فیلم بلند وی با نام تالولا (Tallulah) در جشنواره فیلم سان‌دنس ۲۰۱۶ اکران شد و در ادامه امتیاز پخش آن در اختیار نت‌فلیکس قرار گرفت. اکنون سیان هدر نه‌تنها به شبکه پخش خانگی راه یافته است؛ بلکه می‌تواند به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند.

بخش نهایی احتمالا حیاتی به‌نظر می‌رسد. اگرچه سرویس اپل تی‌وی پلاس در زمینه کسب جوایز به موفقیت‌هایی نسبتا سریعی دست یافت؛ اما تاکنون در کسب تعدادی از بزرگترین جوایز نظیر اسکار و گلدن گلوب ناکام بوده است. اگرچه اپل تا زمان مطرح شدن عناوینی نظیر On the Rocks (با بازی سوفیا کوپولا) به‌عنوان نامزدهای برتر احتمالا بایستی مدت زیادی منتظر بماند؛ اما خرید فیلمی نظیر CODA شانس دستیابی به تندیس‌های مختلف را افزایش خواهد داد. کسب جوایز بزرگ به شهرت بیش‌تر اپل تی‌وی پلاس و افزایش توانایی‌های رقابتی آن با سایر سرویس‌ها که از قبل صاحب ترکیب معتبری از فیلم‌ها هستند؛ کمک می‌کند.