دیجیزا/ به گزارش بلومبرگ، پس از تایید کامل واکسن کرونا فایزر توسط سازمان غذا و دارو (FDA)، اپل کارکنان خود در ایالات متحده را برای واکسینه شدن تحت فشار قرار داده اما آن‌ها را مجبور به واکسیناسیون نمی‌کند.

اپل برای تصمیم خود یک صفحه وب داخلی جدید راه‌اندازی کرده و از طریق آن یادداشتی را برای کارمندان خود ارسال کرده. در این یادداشت درباره کمپین واکسیناسیون اپل صحبت می‌شود. در آخرین یادداشتی که برای کارکنان ارسال شده است، آمده:

«اپل از تمام کسانی که به واکسن دسترسی دارند و قادر به انجام واکسیناسیون خود هستند، می‌خواهد که این کار را در اسرع وقت انجام دهند.»
«سومبول دسای»، معاون اول بخش سلامت اپل و «کریستینا راسپه»، معاون ارشد اپل در بخش جهانی تاسیسات و املاک و مستغلات همچنین میزبان جلساتی هستند و کارمندان را به انجام واکسیناسیون تشویق می‌کنند.

وب‌سایتی که توسط اپل ایجاد شده است درباره گونه دلتا ویروس کرونا توضیح می‌دهد و کمک واکسیناسیون به جلوگیری از شیوع آن را نشان می‌دهد. البته خود اپل نیز در این جریان با کارمندان همکاری می‌کند و کوپن‌هایی را برای واکسیناسیون آن‌ها از طریق Walgreens ارائه کرده. اپل همچنین به کارمندان خود برای انجام واکسیناسیون مرخصی با حقوق و برای افرادی که برخی عوارض جانبی آن را تجربه می‌کنند، مرخصی استحقاقی پرداخت می‌کند.

تفاوت قابل توجه برنامه واکسیناسیون اپل با سایر شرکت‌های فناوری مانند گوگل و فیسبوک این است که کوپرتینویی‌ها کارکنان خود را مجبور به واکسیناسیون نمی‌کنند. در واقع سایر شرکت‌های فناوری از کارمندان خود درخواست گواهی واکسن می‌کنند اما به گفته بلومبرگ، اپل به دلیل حفظ حریم خصوصی کارکنان خود این کار را نکرده است.

اپل همچنین در اوایل ماه جاری، آزمایش‌های کووید-۱۹ مکرر و بیشتری را روی کارکنان شرکت‌ها و خرده‌فروشی‌های خود انجام داده و از آن‌ها خواسته تا این کار را سه بار در هفته انجام دهند. اپل در ابتدا قصد داشت کارمندان خود را از ماه سپتامبر (۱۰ شهریور) به مدت سه روز در هفته‌ به دفاتر برگرداند اما با شیوع مجدد ویروس کرونا برنامه خود را حداقل تا ژانویه ۲۰۲۲ عقب انداخت.