دیجیزا/ دولت پاکستان به‌دلیل وجود محتوای غیراخلاقی و ناشایست در تیک‌تاک، این اپلیکیشن را مسدود کرد.
   
هنگامی‌که نرم‌افزار یا سایت خلاف قوانین یک کشور عمل کند، دولت آن را مسدود می‌کند. اخیرا این اتفاق برای تیک‌تاک رخ داده است. تاکنون، این اپلیکیشن چینی را چند کشور مختلف مسدود کرده‌اند. با وجود محدودیت این اپلیکیشن در بعضی از کشورها، افراد بسیاری در سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. تیک‌تاک رشد سریعی بین شبکه‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی را تجربه کرده است.

تاکنون، نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدئو تیک‌تاک با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. هنوز مسائل به‌وجود‌آمده میان تیک‌تاک و دولت آمریکا حل نشده؛ اما به‌تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که از مسدود‌شدن این نرم‌افزار در یک کشور دیگر خبر می‌دهد. پاکستان جدیدترین کشوری است که دانلود و نصب این برنامه را ممنوع کرده و دیگر نمی‌گذارد کاربران از آن استفاده کنند. بااین‌حال، دلیل ممنوع‌شدن این اپلیکیشن در پاکستان با ایالات متحده آمریکا متفاوت است.

به‌گفته مسئولان پاکستانی، نه‌تنها تیک‌تاک به شکایت‌های مربوط به محتوای غیراخلاقی یا ناشایست دولت این کشور پاسخ نداده؛ بلکه آن‌ها را افزایش نیز داده است. روز جمعه، اداره‌ی مخابرات پاکستان (PTA) گفت که به تیک‌تاک برای رفع این مشکل فرصت داده است؛ اما توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو به این مسئله توجهی نکرده‌اند. همچنین، مسئولان پاکستانی گفته‌اند که اگر تیک‌تاک راهی برای تعدیل محتوای غیراخلاقی خود ارائه دهد، می‌توان آن را از حالت مسدود خارج کرد.

غیر از آمریکا، هندوستان نیز این اپلیکیشن را مسدود کرده بود. همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، تیک‌تاک در آمریکا نیز به‌مشکل برخورده است؛ البته دولت آمریکا اعلام کرده اگر این اپلیکیشن به شرکتی آمریکایی فروخته شود، دیگر آن را مسدود نمی‌کند. گفته می‌شود اوراکل و والمارت می‌توانند باهم ۲۰ درصد از سهام تیک‌تاک را بخرند و در شرکت جدیدی به‌نام TikTok Global سرمایه‌گذاری کنند. هنوز مشخص نیست آینده‌ی این شرکت چینی چه می‌شود؛ اما باید گفت می‌توان تیک‌تاک را یکی از شبکه‌های اجتماعی موفق دنیای فناوری دانست.