مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری به مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی اعلام کرد اگر هزینه‌های دوره‌ای و صورت‌حساب خود را به‌موقع پرداخت نکنند خطشان تخلیه می‌شود.
   
پیمان قره‌داغی تأکید کرد خطوط تلفن صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده‌ی مشترکان، هزینه‌های دوره‌ای ماهانه هم دارند و عدم پرداخت صورت‌حساب در کمیسیون تنظیم مقررات دیده شده است: «درصورت عدم پرداخت صورت‌حساب از سوی مشترک، اپراتور می‌تواند پس از اجرای فرایند پیش‌بینی شده در مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام کند.»

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به نقل از قره‌داغی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نوشت: «براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک‌ماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین‌شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یک‌ساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور می‌تواند خط تلفن مشترک را به‌طور کامل تخلیه و جمع‌آوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.»

اگر مشترکان به هر دلیلی صورت‌حساب تلفن خود را دریافت نکنند باید به پورتال اینترنتی یا یکی از درگاه‌های پرداخت مراجعه و در مهلت تعیین‌شده اقدام کنند.

به گفته‌ی او مشترکانی که خط تلفنشان کارکرد بالایی دارد می‌توانند براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به صورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین‌شده، خطوطشان مشمول قطع یا یک‌طرفه شدن نشود. مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورت‌حساب، به‌روزرسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت‌ها، می‌توانند صورت‌حساب خطوط خود را به صورت مستقیم از درگاه‌های اپراتور مربوط پرداخت کنند.